سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز پخش تری پی استار توزیع کننده محصولات بکر

ساخت کرمهای آرایشی بهداشتی طبیعی و بی ضرر برای پوست:

 

الف- ساخت یک  ضد آفتاب و کرم پودر طبیعی  برای پوست:

 

روغن کنجد(روشن کننده پوست) یا روغن بنفشه (نرم کننده پوست) یا ترکیب هردو نصف فنجان

پودر نمک دریا یا پودر جوش شیرین (ضدعفونی کننده و لایه بردار طبیعی پوست): یک قاشق چای خوری

پودر سفیدآب روی؛ معروف به پودر جوهر روی در بعضی از عطاریها (ضد آفتاب طبیعی و لکه بر پوست): صدگرم

خاک اکر استریل شده: در صورت نیاز، خیلی کم.(اندازه ی یک ناخن)

 

مواد فوق را با هم مخلوط نموده و از پودر سفیداب روی به عنوان ملات کرم تا حدی استفاده میکنیم که کرم ما قوام بیاید.

ذرات ماسه ای جوش شیرین و نمک در کرم ضد آفتاب طبیعی مذکور؛ ضمن ضدعفونی کردن پوست در هنگام پراکندگی بر سطح آن؛ با خراش جزئی که بر سطح مرده پوست ایجاد میکنند خاصیت جذب کرم را بالابرده و همچنین از بسته شدن منافذ پوستی توسط پودر بسیار نرم جوهر روی و یا ذرات روغن و بروز احتمالی جوش جلوگیری می نمایند.

اگر رنگ سفید این کرم متناسب با رنگ پوستتان نیست؛ برای بدست آوردن ترکیب رنگی دلخواه و متناسب با پوستتان از مخلوط کمی خاک اکر  در کرم استفاده نمایید.

تذکرمهم:

1- اگر در اثر مصرف چنین کرمهای دست سازی دچار جوش و یا حساسیت جلدی شدید؛گاهی اوقات می بایست به خالص بودن مواد مصرفیتان شک کنید. لذا بهتر است مواد فوق الذکر را از مراکزی تهیه کنید که به مرغوب بودن محصولات آنان اطمینان دارید. به هرحال هر پوستی ممکن است به یک ماده ی دارویی و یا آرایشی خاص، حساسیت داشته باشد. پس در مرحله ی اول؛ کرمها و لوسیونها را به میزان کم تهیه کرده و با تست بر روی نقطه ای از پوستتان نسبت به سازگاری آن با ترکیب چهره اطمینان حاصل کنید.

2- چنانکه از بروز بثورات جلدی مختلف نظیر اگزما و یا بروز انواع جوشها بر روی پوستتان رنج می برید؛  می بایست علاوه بر اصلاح تغذیه و خوردن روزی نصف لیوان عرق کاسنی در نصف لیوان عرق شاطره که موجب اصلاح حرارت کبد و درنتیجه از بین رفتن بثورات جلدی ذکر شده می شود:

الف- در صورت جوشدار بودن پوست ، به جای پایه ی روغن کنجد از پایه ی روغن زیتون جوشانده شده در معادل آن سرکه طبیعی؛ تا حدی که سرکه کاملا در روغن زیتون جذب شود استفاده کنید و به جای جوش شیرین در ترکیب فوق از نمک استفاده کنید زیرا سرکه با جوش شیرین واکنش شیمیایی می دهد که شدیدا برای پوست مضر است.( مجددا تاکید می شود برای جوشاندن سرکه و روغن زیتون از حرارت بسیار کم استفاده کرده و از ظروف شیشه ای و سفالی برای اینکار استفاده نکنید! همچنین به هیچ عنوان به این ترکیب تا زمان پایان جوشیدن، ماده دیگری را نیفزایید.).

ب-اگر از بروز بثورات جلدی خشک نظیر اگزما در پوست صورتتان رنج می برید باید از پایه ی روغن بنفشه به جای روغن کنجد استفاده کنید که به عنوان یک درمان موثر در خشکی و اگزمای پوست به کار می رود.

 

ب- ساخت پاک کننده(شیرپاک کن) طبیعی برای پوست:

برای شستشوی پوست قبل از استفاده از این کرم یا هر کرم آرایشی و بهداشتی دیگر و یا به عنوان شیر پاک کن و ضدعفونی کننده ی پوست می توانید از اسپری محلول جوش شیرین(ترکیب یک قاشق چای خوری جوش شیرین در یک لیوان آب) بر روی پوست استفاده کنید و سپس باکمک یک پنبه ی آغشته به آن اقدام به نظافت پوست نمایید.. این شیرپاک کن طبیعی علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی عمیق؛ خاصیت ضد باکتری داشته و از بروز جوش بر روی پوست جلوگیری می کند. اگر می خواهید پس از استفاده ازین شیر پاک کن، پوستتان حالت نرمی و شادابی خاصی داشته باشد، اندکی روغن بنفشه هم به این ترکیب بیفزایید.

 

ج- بهترین پنکیک طبیعی برای پوست:

 

 بهترین پنکیک طبیعی برای پوست که استفاده از آن  از قدیم الایام در بین زنان ایرانی رواج داشته است؛ پودر جوهر روی یا پودر سفیداب روی است که برای رفع لکهای پوستی بالاخص رفع لکهای پوستی ناشی از حاملگی تاثیر نافذ داشته است. همچنین پودر اکر یا خاک اکر که از قدیم به عنوان سرخاب در آرایش صورت زنان ایرانی استفاده می شده است؛  پودریست که برای طبیعی تر کردن رنگ سفید جوهر روی یا سفیداب روی به صورت جداگانه و پس از استفاده از سفیداب نقاطی مثل گونه ها را با آن آغشته می کرده اند که می توان برای ملایم و طبیعی تر کردن رنگ سفیداب اندکی از آن رابا پودر سفیداب آمیخت و سپس به صورت پنکک با یک پد یا قلم موی مخصوص، بر روی صورت پراکند. این پودر ضمن هماهنگی خاصی که به صورت بخشیده و علاوه بر پنهان کردن آثار جوشها و لکها، خاصیت ضدآفتاب و دئودورانت داشته و پوست را از صدمات ناشی از آفتاب و رطوبت و دما کاملا در امان نگه داشته و تا زمان شستشوی پوست؛نقش آرایشی پایدار را بر روی پوست ایفا کرده و   نیازی به تمدید آن نیست.

 

ضمیمه:

برای درست کردن کرم پودر هیچ نیازی به حرارت دادن نیست. بلکه می توانید از مقداری گلاب یا عرق نعنا و یا به عنوان پیشنهاد برتر از عرق بابونه(ضدعفونی کننده ی پوست و ضد اگزما و خشکی پوست) هم به عنوان پایه در کرم پودر برای اینکه کرم کمی رطوبت  داشته باشد  استفاده کرد. ولی باید دقت داشت که اضافه کردن این نوع عرقیجات تنها در حدی باشد که کرم پودر شما به حالتی شبیه ماست چکیده قوام پیدا کند و نه بیشتر. همچنین می توان برای بهره برداری از خواص بسیار عالی عسل بر پوست مقدار عرق پیشنهاد شده یا انتخابی  را با  مقدار نصف قاشق چایخوری عسل نیز به این ترکیب افزود.

برای انتخاب نوع روغن مورد استفاده برای ساخت  کرم دور چشم نیز استفاده از  روغن کنجد به تنهایی و یا روغن زیتون به تنهایی و یا روغن بنفشه به تنهایی هم بسته به نوع مشکل می تواند مفید باشد که البته غنی سازی این روغنها با سرکه و یا لیمو ترش باعث افزایش قدرت جذب روغن توسط پوست و افزایش کارایی آن می شود ولیکن باید دقت داشت در صورت استفاده از سرکه و یا آبلیمو در انواع کرمهای دست ساز؛ به هیچ عنوان از جوش شیرین همراه با سرکه یا آب لیمو  استفاده نشود زیرا بلافاصله واکنش شیمیایی داده و ترکیب حاصل  برای پوست شدیدا خطر ساز است.

در مورد استفاده از روغنهای مناسب برای پوست همواره به خاطر داشته باشید که:

روغن کنجد روشن کننده  است

روغن زیتون ضد چروک

روغن بنفشه ضد اگزما و خشکی پوست

 

پس پایه ی کرم پودر و کرم شب می بایست بر اساس نیازی پوست  یکی از اینها و یا ترکیبی از آنها باشد. 

همچنین روغن شترمرغ، کره، روغن حیوانی نیز روغنهای بازسازی  و ترمیم کننده پوست هستند که استفاده از آنها  می تواند به جوانسازی پوست کمک شایانی بنماید و به تنهایی می تواند به عنوان روغنی برای ماساژ پوست در نظر گرفته شوند ولیکن این کرمها پایه ی مناسبی برای ساخت کرم پودرهای دست ساز نیستند چون  در واکنش با پودر جوهر روی و یا دیگر مواد جامد، شدیدا خاصیت چسبندگی پیدا می کنند.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری