سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز پخش تری پی استار توزیع کننده محصولات بکر

 

oli-fadak            کد کالا: ( 1 لیتری: 2511) و ( 3 لیتری: 2513)

            نام محصول: روغن زیتون

            دسته: ارگانیک

             وزن در بسته بندی: 1 لیتر ، 3 لیتر

            تعداد در پک/کارتن: 10 عدد (1 لیتری) ، 6 عدد (3 لیتری)

            نوع عرضه در بازار: به صورت بسته بندی در ظروف (حلب) فلزی

            نام تجاری (برند) محصول: فدک

            نوع گواهی اخذ شده/روند تولید: دارای گواهینامه بین المللی ارگانیک اتحادیه اروپا تحت بازرسی و گواهی شرکت              BCS Oko-Garantie  آلمان – کد 001، دارای نشان ایمنی و سلامت ( سیب سلامت ) از سازمان غذا و دارو ، دارای                علامت استاندارد ایران

              محل تولید: ایران 

 

 

 

 

توضیحات:

زیتون این روغن از جمله محصولات تولید شده توسط کشاورزان رهرو در مسیر سلامت و مصمم برای تولید محصولات سالم و ارگانیک از طریق اعمال مدیریت های مناسب از جمله مدیریت‌های تلفیقی آفات (IPM) ، در مناطق مستعد، با آب و هوای مساعد و خاک مناسب می باشد.

در روند تولید این محصولات بر عدم استفاده از نهاده های شیمیایی و پر خطر تاکید شده است و تمام همیت تولید کننده بر تولید مطابق با استانداردهای مدون و مربوطه می باشد.

لازم به ذکر است معمولا، تولید در شرایط اقلیمی خاصی صورت می‌گیرد و منطقه‌ی تولید به صورتی می‌باشد که محصول دچار ناهنجاری، تنش‌های زیستی (آفت و بیماری) و غیر زیستی (شوری، خشکی و...) خاصی نمی‌شود و تنها نیازمند مدیریت مزرعه در روند تولید می‌باشد.

این روغن، فوق بکر (اکسترا ویرجین) یا ممتاز که بهترین نوع روغن است، می‌باشد.

زیتون‌ها بدون هرگونه مواد افزودنی و نگهدارنده های غیر مجاز، فرآوری، روغن گیری و بسته بندی می گردند.

 

این محصول مطابق با آیین نامه ارگانیک اتحادیه اروپا (ECNO.834/2007 ) و مطابق با برنامه ملی ارگانیک آمریکا ( NOP ) تولید شده است.

 

اطلاعات مرتبط

زمان برداشت زیتون از آبان تا اسفند ماه است. در ماه های اول به ویژه آبان ماه میوه زیتون سفت تر است و میزان روغن استخراج شده از آن کمتر و از خواص بالاتری برخوردار است. در ماه های آخر، در اسفند ماه، زیتون نرم تر شده و روغن بیشتری از آن استخراج می گردد.

زیتون می بایست با دست و یا به صورت مکانیکی با دقت از درخت کنده شده و تا چهار ساعت پس از برداشت روغن گیری شود، اگر این زمان بیشتر شود روغن کم کیفیت بوده و اسیدیته روغن بالا رفته و میزان آنتی اکسیدانها و خواص آن کم می شود.

لغت "خالص" نشان می دهد که برای استخراج روغن، زیتون ها فشرده شده‌اند؛ هیچ گرما یا ماده ی شیمیایی در طول فرآیند استخراج استفاده نشده است، و این روغن خالص و خام است. روغن فوق بکر را در اصطلاح علمی "extra-virgin oils"می گویند.

روغن زیتون های خالص شامل بالاترین سطح پلی فنول ها می باشند، آنتی اکسیدان هایی که برای سلامت بهتر متصل شده‌اند. روش های جدید تصفیه‌ی شیمیایی، که به عنوان دفع بو شناخته می شود، به تولید کننده های بی توجه این اجازه را می دهد که عیب های حسی را از بین ببرند و روغن های پایین تر از حد متوسط (پایین تر از قیمت حقیقی) را به طور غیر قانونی به عنوان روغن زیتون خالص بفروشند. (طبق قانون، روغن زیتون بسیار خالص نمی‌تواند متحمل دستکاری های شیمیایی شود. فقط در اسپانیا پالایشگاه ها می توانند از عهده ی این تکنولوژی بر آیند)

 

روغن زیتون اکسترا ویرجین (Extra Virgin):

اولین روغن گرفته شده از گوشت زیتون به وسیله ی فشار سرد می‌باشد. از آنجایی که این روغن بهترین و خالص‌ترین نوع روغن زیتون و دارای بو می‌باشد، گرانقیمت نیز است. ولی با این حال دمای سوخت پایینی دارد و نباید آن را برای پخت و پز استفاده کرد. به این روغن زیتون در ایران فوق بکر گفته می‌شود.

 ♦ برای زینت دادن، خوشمزه کردن سالاد و غیره ،روغن زیتون سالم ترین روغنی است که می توانید مصرف کنید.

 

هشدار!!

تقلب در روغن زیتون بسیار زیاد است. بدترین نوع آن که در ایران نیز وجود دارد مخلوط کردن روغن زیتون با روغن‌های نباتی مشابه مثل روغن سویا یا کلزا و یا ترکیبات غیر روغنی مانند پارافین است. لذا بیماران و افراد سالمی که به امید بهره‌‌مندی از ویژگی‌های ممتاز روغن زیتون اقدام به تهیه آن می‌کنند باید در هنگام استفاده از روغن زیتون بوی آن احساس شود یا به طور جزیی بوی سبزی یا سیب داشته باشد.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

 

روغن کنجد در بین روغن های خوراکی به ملکه روغن ها مشهور است. این روغن تاثیر چشمگیری در پیشگیری از بیماریهای مفصلی و آرتروز داشته و هم چنین موجب تعدیل و تنظیم وزن و جلوگیری از پارکینسون و آب مروارید میشود. روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است که باعث از بین رفتن سرطان های خفته در بدن شده و موجب جلوگیری از سرطان های دستگاه گوارش، پروستات (دومین سرطان شایع …مردان) و سینه (دومین سرطان شایع در زنان) میشود. هم چنین این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین e موجب شفافیت و لطافت پوست میگردد.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

 

طب فولکوریک(ethnic folk medicine)

طب فولکوریک یکی از قدیمی ترین شاخه های طب سنتی است که مسئولیت اشاعه ی صحیح آن در جهان بر گردن مادران هر نسل بوده است.
برطرف کردن مشکلات شایع پوستی با روشهای ساده و طبیعی و ساخت کرمها و ضدآفتاب طبیعی

هدف:

در این مقاله به بررسی و رفع  مشکلات پوستی شایع در بین عموم که معمولا بیماری شناخته نشده و لذا فرد برای رفع آن به مصرف خودسرانه  انواع کرمهای آرایشی و بهداشتی رو می آورد؛ پرداخته می شود:

مشکلاتی از قبیل جوشهای پوستی،خط لبخند، خط اخم، غبقب افتاده، چروکهای پوستی، تیرگی دور چشم،افتادگی پلک و پف آلودگی دور چشم و تیرگی و گرفتگی پوست صورت.

برطرف کردن مشکلات پوستی با روشهای ساده و طبیعی:


 مبنای ایجاد کننده ی این مشکلات پوستی؛ در واقع ارتباط تنگاتنگی با افزایش سن نداشته بلکه ارتباط منطقی آن با طول مدت زمانیست که فرد از الگوی رفتاری و  تغذیه ی نامناسبی استفاده میکند. لذا با عدم استفاده از غذاها و نوشیدنیهای مضر برای پوست و اصلاح عادات تغذیه ای و رفتاری نظیر عدم نوشیدن مشروبات الکلی و عدم استفاده از سیگار و قلیان و دیگر مواد افیونی؛ به نحو چشمگیری می تواند روند کهولت سن و پیر شدن پوست را؛ که متاسفانه در زنان کنونی آثار آن از آغاز چهل و پنج سال درچهره بروز میکند را تا دهه ی شصت زندگی؛ به تاخیر انداخت.

عدم مصرف چای و نوشابه های گاز دار و انواع فست فودهایی که در آنها از مواد نگهدارنده و یا چربیهای صنعتی استفاده شده در اولویت این تغییر رفتار قرار دارد.

در مرحله ی بعد، مصرف روزانه ی  نصف لیوان عرق شاتره بعلاوه نصف لیوان عرق کاسنی برای اصلاح کبد، در زنانی که مبتلا به چروکهای ناشی از خشکی  پوست و یا چربی بیش از حد پوست و  بروز انواع جوش در صورت هستند، توصیه می شود.

هم زمان با آن، خوردن روزانه چند عدد آجیل خشک روزانه شامل تخم کدو، فندق،گردو ، بادام و پسته؛ با تامین مکملهای ویتامینی و معدنی شامل منیزیم، روی، ویتامین Eو سایر مکملهای مورد نیاز پوست؛ موجب جلوگیری از سفید شدن موها، رشد مطلوب مو و ناخن و همچنین کاهش چین و چروک در پوست می شود. در خوردن آجیلهای مذکور نباید افراط شود و عادت به خوردن پنج تا هفت عدد ترکیبی از آنها و یا هر یک به تنهایی و به صورت دوره های متوالی هفت تا چهارده روزه، کمبود مواد معدنی بدن را به راحتی تامین می کند. خوردن روزانه یک عدد سیب بالاخص به صورت ناشتا هم از مواردیست که توسط بعضی از افراد متخصص برای بهبود سلامت، جلوگیری از بیماری و بهبود پوست پیشنهاد شده است. 

 تغییر روغنهای خوراکی مورد مصرف از روغنهای مایع و جامد موجود دربازار به سمت روغن زیتون خوراکی و روغن کنجد و کره و روغن حیوانی (استفاده از روغن کنجد و کره و روغن حیوانی برای سرخ کردن با حرارت ملایم هم بلامانع است) ، خوردن روزانه ی هفت تا ده عدد زیتون و هفت عدد انجیر، به جای اسنکها و میان وعده ها، که علاوه بر کمک به لینت مزاج و  بهبود کیفیت گوارش،سلامت پوست را به دنبال دارد، و در صورت کدر بودن رنگ پوست و یا وجود جوشهای پوستی در صورت که معمولا ناشی از یبوست مزاج است؛  (دفع کمتر از دوبار در روز، در این مقاله یبوست تلقی می شود) مصرف سه تا هفت آلو بخارا در روز،و یا یک قاشق چای خوری خاکشیر محلول در یک لیوان آب به صورت روزانه پیشنهاد می گردد. مصرف خاکشیر برای همه ی افراد در هر سن و جنسی که باشند بسیار مفید بوده و عوارض جانبی ندارد. ضمن اینکه با کمک به ایجاد روند متعادل دفع؛ جلوی یبوست مزاج را گرفته لذا باعث می شود بسیاری از سردردهای مزمن، جوشهای چرکین صورت و کدری رنگ چهره، در صورت تداوم مصرف کاملا از بین برود و شخص صاحب چهره ای شاداب و عاری از انواع بثورات جلدی شود. لذا اگر طالب دارا بودن چهره ای شاد و با طراوت هستید، مصرف روزانه ی یک لیوان  خاکشیر را فراموش نکنید. در صورتیکه تمایل دارید  شربت خاکشیر تان شیرین باشد؛ آنرا با عسل مزه دار کنید.

اگر از افرادی هستید که به محض خوردن  خرما، آجیل  و یا مقداری گرمی و یا عرقهای گیاهی دچار ظهور جوش در پوست صورتتان می شوید؛ بهتر است مصرف  موارد قید شده در بالا را از هفت روز  تا یک ماه به تعویق اندازید و در این مدت؛ برای پاکسازی جهاز هاضمه؛ هر روز از یک لیوان شربت خاکشیر مزه دار شده با عسل و یک قاشق آبلیموی تازه و یا مزه دار شده با عسل و یک قاشق غذاخوری سرکه استفاده کنید. پس از مدت مذکور؛ جهاز هاضمه ی شما از مواد فاسد رسوب یافته در بدنتان پاکسازی شده و در صورت مصرف تنقلات فوق؛ دچار عوارض گذشته نمی شوید.

در بعضی از عطاریها برای رفع یبوست مزاج جوشانده برگ سنا به بیمار پیشنهاد می شود که باید توجه کرد مصرف این جوشانده بیشتر از هفت روز منع مصرف دارد و در صورت ادامه ی مصرف؛ مشکلات غیر قابل جبرانی برای جهاز هاضمه ایجاد میکند.

همچنین   اگر از سلامت جسمی بهره مند بوده  و   بیماری آلرژیک خاصتان بر طرف شده است؛ مصرف نصف، تا یک  لیوان عرق رازیانه به صورت روزانه برای اصلاح هورمونهای زنانه (منع در مصرف عرق رازیانه برای مردان وجود دارد)  به تبع خود اصلاح مشکلات پوستیتان را به دنبال خواهد داشت.  

 

رفع معضلات پوستی ناشی از افزایش سن:

یکی از مهمترین معضلات پوستی همراه با افزایش سن بالاخص از نیمه ی دوم دهه ی چهل سالگی به بعد خانمها، مواجهه با تغییراتی در چهره نظیر افتادگی غبقب، افتادگی پلک،و ظهور انواع چین و چروکهای ریز در کناره ی چشمها و در نواحی مختلف صورت است.

علاوه بر لزوم اصلاح تغذیه به نحو ذکر شده در مبحث قبل،  که نقش تاثیر گذاری در به تعویق انداختن روند بروز کهولت در چهره و اندام افراد دارد؛ رازحذف  همه ی  تغییرات  منفی به ظاهر چشمگیر در چهره؛ در یک راه حل بسیار ساده و خانگی نهفته است: آنهم بدون نیاز به هیچ وسیله و یا خرج هزینه های هنگفت. تمام آنچه که مورد نیاز است تنها در دو کلمه خلاصه می شود:"ورزش صورت".

در طول سالهای متمادی زندگی، ورزش اندامها از طریق گروه پزشکان، سیاستگذاران و دیگر اقشار علاقمند به سلامت جامعه مورد تاکید قرار گرفته است. ولی آنچه که معمولا کمتر به آن بها داده شده و پرداخته شده است؛ نیاز عضلات و  ماهیچه های  ظریف چهره  انسان؛ همانند سایر اندامها به ورزش است. بی توجهی به پرورش عضلات ظریف زیر پوستی از طریق ورزش، در طول زمان، منجر به تجمع بافت چربی در محلهایی که کمتر تحرک داشته اند شده و شکل و شمایل صورت را به سمت آنرمالی کهولت سوق می دهد.

همچنانکه "ورزش در اندامها" تنها عاملیست که می تواند از شل شدن عضلات و  افتادگی شکم و بدشکلی سایر اعضا پیشگیری نماید؛ "ورزش صورت" نیز تنها عاملیست که می  تواند جلوی تغییرات ناخواسته  در چهره را که منجر به تضعیف روحیه ی افراد در طی زمان می شود را بگیرد.

ورزش پوست می بایست به شکل کامل؛ یعنی "ماساژ پوست با کمک روغنهای گیاهی"؛انجام شود تا از آسیب دیدگی لایه ظریف فوقانی پوست جلوگیری شده و مانع از آسیب دیدگیهای احتمالی آن شود.تمرینات معمول یوگای صورت و همچنین"ماساژ پوست با روغن های گیاهی زیتون و روغن کنجد؛ مهمترین و تاثیر گذارترین شیوه در از بین بردن این مشکلات شایع پوستیست.

انتخاب نوع روغن طبیعی جهت ماساژ؛ به نیازهای پوستی خود فرد بستگی دارد و بسته به نوع مشکل پوستی موجود؛ انتخاب نوع روغن طبیعی برای ماساژ متفاوت است. در ذیل خواص برخی از روغنهای طبیعی ذکر می شود که شخص می تواند با تشخیص مشکل شایع پوستی خود ازماساژ پوست با یکی از آن روغنهای ویژه و یا ترکیبی از آنها بهره ببرد.

تذکر: از آنجا که ممکن است به کار بردن قشر ضخیمی از روغن بر روی پوست منجر به بسته شدن منافذ پوستی، خارش پوست  و یا ظهور جوشهای زیر پوستی شود؛ لذا لازم است بعد از انجام ماساژ، لایه ی اضافی روغن از روی پوست برداشته شود تا حدی که پوست مطلقا برق نزند. در ضمن بهتر است قبل از ماساژ پوست دستها کاملا شسته شده و یا با الکل ضدعفونی شود. جهت ضدعفونی کردن پوست قبل از ماساژ می توانید از یک پنبه ی آغشته به الکل سفید و یا سرکه طبیعی و یا اسپری محلول جوش شیرین؛ شامل یک قاشق چای خوری جوش شیرین در یک لیوان آب؛ و اسپری مقداری از محلول مذکور  بر روی پوست بهره گرفته و سپس اقدام به ماساژ پوست با روغنها و لوسیونهای پیشنهادی نمایید.

فواید ماساژ پوست صورت با روغن زیتون و یا لوسیونهای خانگی ساخته شده با ترکیب روغن زیتون و عرقیات گیاهی:

روغن زیتون؛ نزدیکترین فرمول چربی را به ترکیب کلاژن پوست دارد و لذا مصرف موضعی این روغن از قدیم الایام به عنوان وسیله ی درمان ترکهای شایع پوستی از قبیل درمان ترکهای دور شکم ناشی از حاملگی بانوان به کار می رفته است. ماساژ روغن زیتونی که کمی ویتامین cرا در خود داشته باشد؛ بهترین جلوگیری کننده و  از بین برنده ی چروکهای پوستی صورت قلمداد می شود.

ولیکن  اگر صورت شما در اثر استفاده از روغن زیتون در ماساژ؛ دچار عرق سوز، سوزش و داغی و یامستعد بروز جوش می شود؛ و یا از قبل بروز جوشها را در سطح پوست خود مشاهده کرده اید؛ می توانید از ترکیب روغن بنفشه با روغن زیتون استفاده کنید و یا  لوسیونی خانگی برای مقابله با این حالات در ضمن ترمیم چروکها و افتادگی های پوست تهیه کنید: به این ترتیب که یک پیمانه سرکه ی طبیعی و دو پیمانه روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و ترکیب حاضر را به صورت لوسیونی که هم خاصیت ضدعفونی کننده ی پوست و آنتی باکتریال و ضدجوش داشته و هم از بین برنده ی قوی  چروکهای پوستیست؛ جهت ماساژ پوست  استفاده کنید. در صورت تمایل به حرارت دادن ترکیب فوق، به منظور جذب کامل سرکه در روغن زیتون،  به خاطر داشته باشید که این ترکیب را در ظرف غیر شیشه ای و  به حجم بسیار اندک و در حرارت  غیر مستقیم  و بسیار کم و همراه با هم زدن آماده سازی کنید تا با انفجار طبیعی ترکیب در حرارتهای زیاد، مواجه نشوید.

همچنین شما می توانید انواع عرقیات متناسب برای پوستتان نظیر عرق بابونه، گلاب و غیره را متناسب با نیازهای پوستی تان شناسایی کرده و با مقداری روغن زیتون در یک بطری افشانه یا اسپری بریزید و جهت ماساژ شبانگاهی پوست صورتتان با تکان دادن بطری افشانه و اسپری مقداری از لوسیون مذکور بر روی پوست؛ به ماساژ نواحی مختلف پوستتان اقدام کنید. برای ماساژ ساده تر قسمتهای مختلف صورت می توانید از یک قوطی خالی غلطکی عطر استفاده کنید. چند قوطی غلطکی عطر را از عطر فروشی ها تهیه کرده و در آنها روغنها و لوسیونهای متناسب برای ماساژ پوستتان را بریزید. سپس با غلطک، آغشته شده به لوسیونهای ذکر شده به ماساژ نواحی مختلف صورت نظیر دور چشم و خطوط لبخند بپردازید. استفاده از این قوطی ها به صورت ابتکاری، به شما این امکان را می دهد که به دفعات بیشتری در روز بدون نیاز به ضدعفونی کردن دستها و ترس از انتقال انواع باکتری ها و آلودگی ها به پوست صورتتان؛ به ماساژ صورت اقدام کنید. بعد از انجام ماساژ نیز می توانید شروع به زدن ضربات پی در پی و ملایم با نوک انگشتان بر سطح چهره و دور چشم بنمایید. این کار علاوه بر کمک به جذب لوسیونها و روغنهای تقویت کننده؛ ورزش مناسبی برای پوست شما به نظر می آید. با حرکت دادن لبها به سمت خارج، جمع کردن و غنچه کردن لبها و کشاندن آنها بدون کمک دست به دو طرف صورت؛ به نحوی که کشش را در عضلات صورتتان کاملا حس کنید؛ به تقویت عضلات چهره بپردازید. سعی کنید کشش در عضلات صورتتان را احساس کنید وگرنه حرکات شما ورزش تلقی نمی شود. با گشاد کردن چشمها تا آخرین حد و باز کردن بیش از اندازه ی  دهان شکلک شیر در آورید. دو گوشه ی لبتان را به سمت پایین بکشانید و غبغبتان را به سمت بالا  بفشارید. این حرکات اگر به صورت دقیق و درست طبق کتابهای یوگای صورت اجرا شود نقش موثری در تقویت عضلات چهره و جلوگیری از بروز آثار کهولت سن در آن دارد.

  تذکر مهم: توجه کنید که برای گرفتن نتیجه ی کامل در از بین بردن چروکهای پوستی یا دیگر مشکلات؛ حدود یک تا چهار ماه وقت لازم است؛ لذا در صورت عدم مشاهده ی تغییرات فوری در روزها و هفته های اول استفاده، به هیچ وجه ناامید نشوید و تا زمان حصول نتیجه ی کامل و حتی به صورت دائمی به درمان پوست خود ادامه بدهید و مطمئن باشید که این شیوه علاوه بر نداشتن اثرات سوئ دیگر مواد آرایشی و بهداشتی صنعتی ، فوایدی ارزشمند و دائمی را در صورت تداوم مصرف بر روی پوست چهره تان خواهد داشت.

  از بین بردن افتادگی پلک به روش طبیعی :

 به این منظور از ماساژ دور چشم با روغن و یا لوسیونهای ذکر شده به صورت چرخشی دور چشم هر بار هفت دور به سمت عقربه های ساعت و هفت دور بر خلاف جهت عقربه های ساعت استفاده کنید. با نوک انگشتان به اطراف چشم ضربه های متوالی و آرام بزنید. سعی کنید حداقل سه بار در روز و یا هر زمانی که به شستشوی پوست اقدام می کنید؛ حداقل یک دقیقه این ماساژ را انجام دهید.

در تمرین دیگر؛ سعی کنید گوشه های بیرونی ابروهای خود را با دو دست از دوطرف به بیرون و به سمت شقیقه ها بکشید. در این حالت سی ثانیه مکث کنید. این تمرین را نیز حدود سه بار در روز انجام دهید. سعی کنید کشش را کاملا در عضلات ظریف اطراف چشم احساس کنید و ترجیحا با چشم بسته این تمرین را انجام دهید. برای دیگر تمرینات موثر در رفع افتادگی چشم به کتابها و تمرینات یوگای صورت  و ماساژ صورت مراجعه کنید.

نحوه ساخت کرم و لوسیونهای مفید به منظور تقویت و ماساژ دور چشم به شرح زیر است:

 

ساخت بهترین کرمهای دور چشم به روش طبیعی:

اگر از سیاهی دور چشم، گود افتادگی دور چشم، چروکهای اطراف چشم، و یا پف آلودگی و افتادگی پشت پلکها رنج می برید؛ می توانید با ساخت و استفاده ی کرمها و لوسیونهای طبیعی که در بالا ذکر شد، به رفع دائمی معضلات عنوان شده نائل شوید.

  

الف- رفع چین و چروک  دور چشم و افتادگی پلک با ساخت کرم دور چشم روز و کرم دور چشم شب و ماساژ دور چشم:

استفاده از روغن زیتون در زمینه ی این لوسیونها و کرمها می تواند میزان چین و چروک دور چشم را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد. استفاده از پودر سفیداب روی به عنوان ملات ساخت کرم  دور چشم روز؛  تا میزانی که کرم شما شبیه ماست چکیده به قوام آید و کاملا سفید شود؛ می تواند بدون نیاز به هیچ کرم ضد آفتاب دیگری به صورت یک ضد آفتاب کامل پوست شما را در برابر اشعه آفتاب حفظ کند(مقدار پودر سفیداب روی به کار رفته در کرم شما باید زیاد باشد تا حدی که خاصیت پوشانندگی پوست شما را داشته باشد). برای ساخت کرم دور چشم شب؛ غنی سازی روغن زیتون با اندکی ویتامین c که از برش یک پر لیموترش در زمان ماساژ پوست به کار می آید می تواند مفید باشد . وگرنه؛ ساخت لوسیون ترکیبی از سرکه و روغن زیتون و یا دیگر لوسیونهای معرفی شده با پایه ی روغن زیتون بسته به نیاز پوست شما؛ مفید و مکفی است.

 

اگر پوست صورت شما پوستی کاملا خشک است، به جای استفاده از روغن زیتون برای ماساژ پوست می توانید از روغن بنفشه استفاده کنید. روغن بنفشه و همچنین نوشیدن جوشانده گل بنفشه به جای چای روزانه؛  خشکی پوست صورت و دستها و حتی اگزماهای پوستی ناشی از خشکی زیاد پوست  را از بین می برد .

همچنین اگر دچار خشکی چشم هستید، چکاندن یک قطره روغن بنفشه  استریل، در چشم می تواند خشکی چشم را برطرف کند.

ب- رفع کبودی دور چشم و افتادگی پلک با ساخت کرم دور چشم روز و کرم دور چشم شب و ماساژ دور چشم:

  

اگر از کبودی دور چشم علاوه بر  افتادگی پلک و یا به تنهایی رنج می برید؛ می بایست علاوه بر تلاش برای تغییر الگوی تغذیه تان و اصلاح آن با مواد طبیعی و بی ضرر، حذف فست فودها و مواد سرخ کردنی با روغنهای صنعتی از رژیم غذایی، حذف مواد کافئین دار نظیر چای و قهوه و اصلاح فعالیت کبد  چنانکه در ابتدای مقاله ذکر شد؛ زمینه ی لوسیون ها و کرم های شب و روزتان را از روغن زیتون به روغن کنجد تغییر دهید. مابقی شرایط ساخت، به غیر از تغییر نوع روغن از زیتون به کنجد؛ مشابه روش قبلیست.

روغن کنجد طبیعی، خاصیت روشن کنندگی پوست را دارد.

لذا اگر از کرمهای دور چشم ساختگیتان؛ هردو منظور رفع کبودی دور چشم و هم ضد چروک بودن را خواستارید؛ می توانید از ترکیب روغن زیتون و روغن کنجد در ساخت آن استفاده کنید. ولیکن باید توجه داشته باشید که استفاده از این روغنها در حدی باشد که کاملا جذب پوست شود و اضافی آن بر روی پوست باقی نماند تا امکان تنفس منافذ پوستی ، از آنان سلب نشود. در غیر اینصورت ممکن است دچار خارش پلک چشم شده و یا سوزشی را در این ناحیه تجربه کنید.

 

تذکر: اگر پوست صورتتان به استفاده از روغن کنجد و یا روغن زیتون به خاطر گرمی این دو روغن ؛ به صورت زدن جوش  زیر پوستی و یا سوزش و خارش واکنش نشان داد؛ از ترکیب ملایم روغن کنجد و یا روغن زیتون با روغن بنفشه  و یا در نهایت از روغن خالص بنفشه در ساخت کرم و یالوسیونهای مخصوص ماساژ و یا حفاظت پوستتان استفاده نمایید. زیرا روغن بنفشه، روغنی با ترکیب ملایم و نسبتا خنک  و همچنین ضد انواع آلرپی و جوش  و خارش پوستیست.

 

 

 

   تحقیق و تالیف:

پژوهشگر طب فولکوریک: راشین گوهرشاهی

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com

 


ارسال شده در توسط آقای نوری

ساخت کرمهای آرایشی بهداشتی طبیعی و بی ضرر برای پوست:

 

الف- ساخت یک  ضد آفتاب و کرم پودر طبیعی  برای پوست:

 

روغن کنجد(روشن کننده پوست) یا روغن بنفشه (نرم کننده پوست) یا ترکیب هردو نصف فنجان

پودر نمک دریا یا پودر جوش شیرین (ضدعفونی کننده و لایه بردار طبیعی پوست): یک قاشق چای خوری

پودر سفیدآب روی؛ معروف به پودر جوهر روی در بعضی از عطاریها (ضد آفتاب طبیعی و لکه بر پوست): صدگرم

خاک اکر استریل شده: در صورت نیاز، خیلی کم.(اندازه ی یک ناخن)

 

مواد فوق را با هم مخلوط نموده و از پودر سفیداب روی به عنوان ملات کرم تا حدی استفاده میکنیم که کرم ما قوام بیاید.

ذرات ماسه ای جوش شیرین و نمک در کرم ضد آفتاب طبیعی مذکور؛ ضمن ضدعفونی کردن پوست در هنگام پراکندگی بر سطح آن؛ با خراش جزئی که بر سطح مرده پوست ایجاد میکنند خاصیت جذب کرم را بالابرده و همچنین از بسته شدن منافذ پوستی توسط پودر بسیار نرم جوهر روی و یا ذرات روغن و بروز احتمالی جوش جلوگیری می نمایند.

اگر رنگ سفید این کرم متناسب با رنگ پوستتان نیست؛ برای بدست آوردن ترکیب رنگی دلخواه و متناسب با پوستتان از مخلوط کمی خاک اکر  در کرم استفاده نمایید.

تذکرمهم:

1- اگر در اثر مصرف چنین کرمهای دست سازی دچار جوش و یا حساسیت جلدی شدید؛گاهی اوقات می بایست به خالص بودن مواد مصرفیتان شک کنید. لذا بهتر است مواد فوق الذکر را از مراکزی تهیه کنید که به مرغوب بودن محصولات آنان اطمینان دارید. به هرحال هر پوستی ممکن است به یک ماده ی دارویی و یا آرایشی خاص، حساسیت داشته باشد. پس در مرحله ی اول؛ کرمها و لوسیونها را به میزان کم تهیه کرده و با تست بر روی نقطه ای از پوستتان نسبت به سازگاری آن با ترکیب چهره اطمینان حاصل کنید.

2- چنانکه از بروز بثورات جلدی مختلف نظیر اگزما و یا بروز انواع جوشها بر روی پوستتان رنج می برید؛  می بایست علاوه بر اصلاح تغذیه و خوردن روزی نصف لیوان عرق کاسنی در نصف لیوان عرق شاطره که موجب اصلاح حرارت کبد و درنتیجه از بین رفتن بثورات جلدی ذکر شده می شود:

الف- در صورت جوشدار بودن پوست ، به جای پایه ی روغن کنجد از پایه ی روغن زیتون جوشانده شده در معادل آن سرکه طبیعی؛ تا حدی که سرکه کاملا در روغن زیتون جذب شود استفاده کنید و به جای جوش شیرین در ترکیب فوق از نمک استفاده کنید زیرا سرکه با جوش شیرین واکنش شیمیایی می دهد که شدیدا برای پوست مضر است.( مجددا تاکید می شود برای جوشاندن سرکه و روغن زیتون از حرارت بسیار کم استفاده کرده و از ظروف شیشه ای و سفالی برای اینکار استفاده نکنید! همچنین به هیچ عنوان به این ترکیب تا زمان پایان جوشیدن، ماده دیگری را نیفزایید.).

ب-اگر از بروز بثورات جلدی خشک نظیر اگزما در پوست صورتتان رنج می برید باید از پایه ی روغن بنفشه به جای روغن کنجد استفاده کنید که به عنوان یک درمان موثر در خشکی و اگزمای پوست به کار می رود.

 

ب- ساخت پاک کننده(شیرپاک کن) طبیعی برای پوست:

برای شستشوی پوست قبل از استفاده از این کرم یا هر کرم آرایشی و بهداشتی دیگر و یا به عنوان شیر پاک کن و ضدعفونی کننده ی پوست می توانید از اسپری محلول جوش شیرین(ترکیب یک قاشق چای خوری جوش شیرین در یک لیوان آب) بر روی پوست استفاده کنید و سپس باکمک یک پنبه ی آغشته به آن اقدام به نظافت پوست نمایید.. این شیرپاک کن طبیعی علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی عمیق؛ خاصیت ضد باکتری داشته و از بروز جوش بر روی پوست جلوگیری می کند. اگر می خواهید پس از استفاده ازین شیر پاک کن، پوستتان حالت نرمی و شادابی خاصی داشته باشد، اندکی روغن بنفشه هم به این ترکیب بیفزایید.

 

ج- بهترین پنکیک طبیعی برای پوست:

 

 بهترین پنکیک طبیعی برای پوست که استفاده از آن  از قدیم الایام در بین زنان ایرانی رواج داشته است؛ پودر جوهر روی یا پودر سفیداب روی است که برای رفع لکهای پوستی بالاخص رفع لکهای پوستی ناشی از حاملگی تاثیر نافذ داشته است. همچنین پودر اکر یا خاک اکر که از قدیم به عنوان سرخاب در آرایش صورت زنان ایرانی استفاده می شده است؛  پودریست که برای طبیعی تر کردن رنگ سفید جوهر روی یا سفیداب روی به صورت جداگانه و پس از استفاده از سفیداب نقاطی مثل گونه ها را با آن آغشته می کرده اند که می توان برای ملایم و طبیعی تر کردن رنگ سفیداب اندکی از آن رابا پودر سفیداب آمیخت و سپس به صورت پنکک با یک پد یا قلم موی مخصوص، بر روی صورت پراکند. این پودر ضمن هماهنگی خاصی که به صورت بخشیده و علاوه بر پنهان کردن آثار جوشها و لکها، خاصیت ضدآفتاب و دئودورانت داشته و پوست را از صدمات ناشی از آفتاب و رطوبت و دما کاملا در امان نگه داشته و تا زمان شستشوی پوست؛نقش آرایشی پایدار را بر روی پوست ایفا کرده و   نیازی به تمدید آن نیست.

 

ضمیمه:

برای درست کردن کرم پودر هیچ نیازی به حرارت دادن نیست. بلکه می توانید از مقداری گلاب یا عرق نعنا و یا به عنوان پیشنهاد برتر از عرق بابونه(ضدعفونی کننده ی پوست و ضد اگزما و خشکی پوست) هم به عنوان پایه در کرم پودر برای اینکه کرم کمی رطوبت  داشته باشد  استفاده کرد. ولی باید دقت داشت که اضافه کردن این نوع عرقیجات تنها در حدی باشد که کرم پودر شما به حالتی شبیه ماست چکیده قوام پیدا کند و نه بیشتر. همچنین می توان برای بهره برداری از خواص بسیار عالی عسل بر پوست مقدار عرق پیشنهاد شده یا انتخابی  را با  مقدار نصف قاشق چایخوری عسل نیز به این ترکیب افزود.

برای انتخاب نوع روغن مورد استفاده برای ساخت  کرم دور چشم نیز استفاده از  روغن کنجد به تنهایی و یا روغن زیتون به تنهایی و یا روغن بنفشه به تنهایی هم بسته به نوع مشکل می تواند مفید باشد که البته غنی سازی این روغنها با سرکه و یا لیمو ترش باعث افزایش قدرت جذب روغن توسط پوست و افزایش کارایی آن می شود ولیکن باید دقت داشت در صورت استفاده از سرکه و یا آبلیمو در انواع کرمهای دست ساز؛ به هیچ عنوان از جوش شیرین همراه با سرکه یا آب لیمو  استفاده نشود زیرا بلافاصله واکنش شیمیایی داده و ترکیب حاصل  برای پوست شدیدا خطر ساز است.

در مورد استفاده از روغنهای مناسب برای پوست همواره به خاطر داشته باشید که:

روغن کنجد روشن کننده  است

روغن زیتون ضد چروک

روغن بنفشه ضد اگزما و خشکی پوست

 

پس پایه ی کرم پودر و کرم شب می بایست بر اساس نیازی پوست  یکی از اینها و یا ترکیبی از آنها باشد. 

همچنین روغن شترمرغ، کره، روغن حیوانی نیز روغنهای بازسازی  و ترمیم کننده پوست هستند که استفاده از آنها  می تواند به جوانسازی پوست کمک شایانی بنماید و به تنهایی می تواند به عنوان روغنی برای ماساژ پوست در نظر گرفته شوند ولیکن این کرمها پایه ی مناسبی برای ساخت کرم پودرهای دست ساز نیستند چون  در واکنش با پودر جوهر روی و یا دیگر مواد جامد، شدیدا خاصیت چسبندگی پیدا می کنند.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

این روزها با افزایش آگاهی افراد نسبت به خواص موادغذایی ای مثل کنجد، مصرف روغن کنجد نیز به عنوان یک روغن گیاهی در سراسر دنیا افزایش یافته است. روغن کنجد از بهترین روغن های گیاهی و حاوی اسیدهای چرب دارای چند پیوند دوگانه، اسید اولئیک، لینولئیک، پالمتیک، استئاریک، ویتامینE و لیستین است. روغن کنجد، به دلیل مرغوبیت زیاد و بو و مزه مطبوع، ملکه روغن هاست و این ویژگی ها به دلیل وجود سزامول در آن است که یک آنتی اکسیدان طبیعی محسوب می شود و مقاومت روغن را در برابر اکسیداسیون بالا می برد. روغن کنجد روغن مناسب برای پخت وپز، سرخ کردن و روغن سالاد است. روغن کنجد با رنگ روشن نسبت به حرارت مقاوم است و برای سرخ کردن مناسب است، در حالی که روغن کنجد تیره (به دست آمده از کنجد بوداده) برای تفت دادن یا پختن غذا مناسب است. این روغن تنها حاوی چربی و منبع غنی اسیدهای چرب غیراشباع است. 2/14درصد این روغن چربی اشباع، 7/39 درصد چربی تک غیراشباع و 7/39درصد چربی چند غیراشباع است. البته در کشورهای پیشرفته از روغن کنجد برای تولید مارگارین نیز استفاده می شود.

 

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری
<      1   2   3   4   5   >>   >