سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز پخش تری پی استار توزیع کننده محصولات بکر

داشتن پوست تمیز، درخشان و مرطوب بدون جوش، لک و دانه‌های سرسیاه و سرسفید آروزی هر کسی است. شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید محصولات پوستی با این ادعا که محصولات‌شان می‌تواند پوستی دلخواه و مطلوب برای مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاورد، انواع محصولات با ترکیبات مختلف را روانه بازار می‌کنند؛ اما مشکل اصلی که با مصرف این محصولات به وجود می‌آید، این است که تمامی آنها چربی طبیعی پوست را از بین برده و چربی خودشان را جایگزین آن می‌کنند و به این ترتیب این بزرگ‌ترین ارگان بدن وارد چرخه‌ای خشک و بدون چربی می‌شود. مشکل دیگر این محصولات استفاده از خوشبوکننده‌هاست که از مهم‌ترین عوامل حساسیت‌زای پوستی هستند.  تقریباً در تمام این محصولات از چنین خـوشبوکـننـده‌هایی اســتفاده می‌شود. برای اطمینان می‌توانید هم‌اکنون یکی از محصولات موجود در منزل‌تان را امتحان کنید. به این ترتیب پوستی خشک و حساس جایگزین پوستی چرب می‌شود.

پاکسازی پوست دست یافتنی است
هیچ‌گاه استفاده از روغن برای پوست صورت خود را امری غیرممکن تلقی نکنید. چربی‌ها به تنهایی نمی‌توانند به پوست شما آسیب برسانند. جوش‌ها، کیست‌ها، دانه های سرسیاه و دانه‌‌های سرسفید در اثر عوامل مختلفی مثل هورمون‌ها، باکتری‌ها، سلول‌های مرده پوست و … به وجود می‌آیند. پوست شما به طور طبیعی چربی تولید می‌کند، زیرا به آن نیاز دارد. بهتر است به این ارگان بزرگ بدن‌تان اجازه دهید کارش را به درستی انجام دهد و همه‌چیز به صورت طبیعی اتفاق بیفتد. چربی طبیعی بدن شما نه تنها باعث حفظ رطوبت و نرم شدن پوست‌تان می‌شود، بلکه آن را التیام می‌دهد، از آن محافظت می‌کند  و به طور کلی عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. پوستی که عملکرد درستی دارد، زیبا، تمیز و درخشان خواهد بود؛ پس باید یاد بگیریم که همگام با پوستمان حرکت کنیم نه برخلاف آن.
وقتی که به پاکسازی ظاهری پوست می‌پردازیم، به جنبه‌های داخلی آن نیز توجه داشته باشیم.

آب بنوشید
هیچ‌گاه کمتر از هشت لیوان آب در طی روز ننوشید. اگر دچار آسیب‌دیدگی پوستی شده‌اید، بیشتر آب بنوشید. آب باعث می‌شود تا بدن از شر سموم اضافی خلاص شود و دفع این سموم برای سلامت پوست بسیار مفید است. همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید.

روغن‌های کوچک

نکته بسیار مهم دیگر، توجه به روغن مورد استفاده برای ماساژ صورت است. ما به دو نوع روغن نیاز داریم. اولی که بسیار هم مهم است، روغن کرچک است. روغن کرچک خاصیت ضدالتهابی و از طرفی قابلیت پاکسازی و درمان دارد؛ به همین دلیل است که ما آن را مهم‌ترین روغن می‌دانیم. خاصیت جادویی این روغن باعث شده است که تاکنون تحقیقات بسیاری روی آن انجام شود. دکتر مک گاری، نویسنده کتاب «روغنی که شما را شفا می‌دهد» می‌گوید: «روغن کرچک عملکرد بدن را به بهترین حالت ممکن می‌رساند، ولی اغلب ما نسبت به آن بی‌توجهیم. روغن کرچک بسیار غلیظ است و خاصیت پاک‌کنندگی بالایی دارد. شما می‌توانید آن را با یک روغن دیگر کمی رقیق کنید. روغن تخم آفتابگردان از گذشته‌های دور تا به امروز بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

فواید روغن‌های طبیعی

اسیدهای چرب ضروری به خودی خود در بدن تولید نمی‌شوند، اما تمام سلول‌های بدن‌ ما برای سلامت بیشتر به آن نیاز دارند. این اسیدها کمک می‌کنند تا رطوبت طبیعی پوست در حد تعادل حفظ شود و از خشکی بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کنند. روغن‌های ثانویه را بسته به نوع پوست و نیاز پوست‌تان انتخاب کنید. روغن‌های طبیعی گیاهی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و املاح هستند و این خواص معمولاً در روغن‌های تصفیه‌شده وجود ندارد. حتی می‌توانید از این روغن‌ها در آشپزخانه و برای پخت غذاها و سالادها نیز استفاده کنید.

روغن تخم آفتابگردان و روغن زیتون بکر

هر دو برای عملکرد بهتر پوست و ماساژ صورت بسیار مفید هستند. این روغن‌ها به خوبی جذب پوست می‌شوند و به روغن کرچک کمک می‌کنند تا بهتر و راحت‌تر جرم‌ها و کثافت‌ها را به سطح پوست برسانند و وقتی که این چرک‌ها به سطح پوست رسیدند، به راحتی از روی آن پاک می‌شوند.

انواع پوست و روغن‌های مورد نیاز

نخستین گام برای تهیه روغن مخصوص پاکسازی پوست شما، اطلاع از نوع پوست‌تان می‌باشد. افرادی که پوست‌شان نسبتاً خشک است، نیاز کمتری به مصرف روغن کرچک دارند و برعکس، پوست‌های چرب بیشتر به مصرف آن نیاز دارند.

 هنگام ترکیب روغن‌ها به مقدار هر یک توجه داشته باشید. مثلا:
 30 درصد روغن کرچک را با 70 درصد روغن تخم آفتابگردان ترکیب کنید.
این میزان برای پوست‌های چرب مناسب است.
برای پوست‌های معمولی و نرمال 20 درصد روغن کرچک را با 80 درصد روغن تخم آفتابگردان ترکیب کنید.
10 درصد روغن کرچک را با 90 درصد روغن تخم آفتابگردان ترکیب کنید.
این میزان برای پوست‌های خشک مناسب است. شما می‌توانید این نسبت‌ها را با توجه به نیاز پوست‌تان به دلخواه کمی تغییر دهید. اگر پوست‌تان بیش از حد خشک است، از روغن کرچک بسیار کمتر استفاده کرده و آن میزان را با روغن تخم آفتابگردان جایگزین کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که روغن کرچک برای تصفیه و پاکسازی منافذ پوست‌تان بهترین انتخاب است. روغن تخم‌آفتابگردان نیز بهترین انتخاب برای رقیق کردن روغن کرچک می‌باشد و می‌تواند سایر مواد مغذی مورد نیاز پوست و البته رطوبت بیشتر را به آن بدهد. پیشنهاد ما برای پوست‌هایی که گاه چرب و گاه خشک هستند، گاهی اوقات پوست پوست و برخی مواقع نیز دچار حساسیت می‌شوند، 25 درصد روغن کرچک و 75 درصد روغن تخم آفتابگردان است.

شیوه پاکسازی با استفاده از روغن
بهتر است این‌کار را بعدازظهر و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. صبح‌ها فقط پوست خود را با یک دستمال تمیز که با آب گرم شسته‌اید، تمیز کنید. در انجام این کار (پاکسازی) افراط نکنید؛ زیرا باعث می‌شود حساسیت پوست‌تان افزایش یابد و روغن و چربی بیشتری تولید کند.
مواد لازم برای ماساژ پوست:
یک حوله یا دستمال نرم، روغن مناسب و آب روان نسبتاً گرم:
حدود یک‌چهارم از روغن را کف دست خود بریزید و دست‌های‌تان را به هم بمالید تا کمی گرم شود و آن را خود به صورت‌تان بمالید. ماساژ صورت‌تان را شروع کنید. با این‌کار جرم‌ها، چرک و کثافت از پوست‌تان جدا می‌شود و هیچ نیازی به استفاده از شیرپاک‌کن نیست. با این روش حتی می‌‌توان آثار باقیمانده از ریمل ضدآب در نواحی اطراف چشم‌ها را نیز پاک کرد. حرکات دست‌ها باید بسیار نرم باشد. روی نواحی که مشکل بیشتری دارند، تمرکز کنید. به هنگام ماساژ دادن ذهن خود را از آلودگی‌ها پاک کنید و نفس عمیق بکشید. استرس‌ها را از خود دور کنید و برای این کار وقت کافی بگذارید. در ذهن خود تصویر خوبی از پوست‌تان تصور کنید و روی آن تصویر متمرکز شوید. باور کنید که رسیدن به این تصویر قابل دسترس است. شما هم می‌توانید پوست تمیز و بدون لکی داشته باشید.

به یک پوست کامل فکر کنید و یک نفس عمیق بکشید. وقتی که کاملا احساس آرامش کردید، با دستمال نرم و شسته‌شده شروع به پاک کردن صورت‌تان کنید. از آب نسبتاً گرم برای شستن صورت استفاده کنید تا تمام منافذ باز و روغن‌ها از منافذ خارج شوند. آب سرد قادر به باز کردن منافذ نیست. با همان دستمال سطح پوست صورت‌تان را بپوشانید و در همان حالت بمانید تا دستمال سردتر شود. در این حالت احساس خواهید کرد که تمام آلودگی‌ها و چرک‌ها از پوست‌تان خارج می‌شوند. دستمال را مجدداً با آب گرم بشویید و روی سطح پوست‌تان بگذارید. کمی صبر کنید تا دستمال سرد شود. این کار را دو تا سه بار انجام دهید. دقت کنید پارچه را محکم روی پوست‌تان نکشید. هیچ ترسی نداشته باشید، چربی‌ها با دستمال کاملاً پاک می‌شوند. این شیوه پاکسازی باید به طور مرتب انجام شود، نه فقط گاهی اوقات. وقتی که منافذ‌تان را پاک کنید، پوست مجدداً عملکرد درست خود را از سر می‌گیرد. پوست خوب و کامل یکشبه به دست نمی‌آید، ولی با کمی ماساژ می‌توان شاهد تغییرات هر چند اندک در آن شد. به پوست‌تان فرصت دهید تا خود را با پاکسازی با روغن و ماساژ تطبیق دهد.

تحریریه دنیای سلامت

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری
پادشاهان یونانی بدن خود را با روغن زیتون چرب می کردند. حتی ورزشکاران در زمان مسابقات المپیک بدنشان را روغن می زدند تا پیروز شوند. یکی از دلایل این کار وجود مقادیر بالای ویتامین E در روغن زیتون است که به راحتی جذب پوست می شود و باعث طراوت و جوانی پوست می گردد. روغن زیتون برای درمان زخم ها ، جای زخم ها ( Scar ) و خراش های پوست بسیار سودمند است. همچنین مالیدن روغن زیتون به ریشه مو درمان کننده شوره سر، سفیدی و ریزش موهاست و به موها نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد و سبب درخشندگی موها می گردد. و مالیدن روغن زیتون به موها باعث ترمیم و جلوگیری از موخوره می شود.

 

 

امروزه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل به تجارتی پر در آمد گشته است . بسیاری از این محصولات گران قیمت ظاهرا راه حل هایی برای مشکلات هر روزه هستند، مشکلاتی مانند مرطوب نگه داشتن پوست ، مو و بهره مندی ازپوستی بدون چین و چروک. ولی بسیاری از مصرف کنندگان این محصولات، از این موضوع آگاه نیستند که مردمان قدیم در یونان و روم باستان از روغن زیتون برای زیبایی پوست استفاده می کردند.



مرطوب نگه داشتن پوست با روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر طبیعی بودن و قابلیت مرطوب نگه داشتن پوست ، دارای آنتی اکسیدان هایی قوی مانند ویتامین A و ویتامین E نیز هست. این ویتامین ها باعث احیای پوست های آسیب دیده از اثرات اشعه خورشید ، آلودگی هوا و سایر خطرات محیطی مانند دود سیگار و مصرف غذا های آماده می شوند.این آنتی اکسیدان ها توانایی این را دارند که فعالیت سلول ها را بالا برده و پوست را لطیف تر نمایند. اگر روغن زیتون به منظور مرطوب نگه داشتن پوست صورت یا بدن استفاده شود ، به سطوح عمیق پوست نفوذ می کند و سپری محافظ برای نرم نگه داشتن و تغذیه پوست ایجاد می کند .

 

 

روغن زیتون می تواند هم به عنوان کرم شب استفاده شود و هم به عنوان مرطوب کننده ی روزانه استفاده گردد. همچنین پیشنهاد می شود که کمی آب لیمو ترش تازه با روغن زیتون مخلوط شود تا احساس طراوت بیشتری را برای پوست به ارمغان آورد . البته جذب شدن روغن زیتون در پوست ، کمی بیشتر از محصولات آماده طول می کشد . ولی به همین نسبت فواید آن نیز دوام بیشتری خواهد داشت .

 



لایه برداری با روغن زیتون

اگر از پوستِ خشک و اگزما رنج می برید ، پیشنهاد می شود که مخلوط روغن زیتون و نمک دریایی را به محل های خشک زده و ماساژ دهید تا پوست های مرده برداشته شود و لایه های زیرین پوست نیز تغذیه شوند .



مراقبت از ناخنها با روغن زیتون

 

روغن زیتون بهترین و ساده ترین روش درمان برای ناخن ها و پوست خشک اطراف آنها است . چند قطره از روغن زیتون را بر روی ناخنها و پوست اطراف آنها ریخته و ماساژ دهید . در نتیجه پوست نرم می شود و ناخن ها درخشندگی طبیعی پیدا می کنند .



پاک کردن آرایش چشم با روغن زیتون

 

مقداری روغن زیتون را بر روی پنبه بریزید و به راحتی با آن آرایش چشم را بدون ملتهب کردن پوست اطراف چشم پاک کنید . بزرگترین فایده روغن زیتون جهت پاک کردن آرایش چشم، این است که در صورتیکه مرتبا استفاده شود پوست اطراف چشم را مرطوب می کند و چین و چروک ها را کمتر می نماید .



مراقبت از مو با روغن زیتون

زمانی که روغن زیتون را برای مراقبت از مو استفاده می کنید، دو امر مفید برای شما به دنبال خواهد داشت:

 

1 - روغن زیتون نرم کننده ای است که به اعماق مو نفوذ می کند.

 

2 - کنترل کننده ی شوره ی سر است . بعد از شستن مو با شامپو، با مخلوطی از روغن زیتون و آب ، موها را ماساژ دهید . 5 دقیقه بگذارید همانطور بماند سپس با شامپو و آب، موها را بشویید .حتی پوست شما نیز از این نرم کننده ی طبیعی بهره مند می شود و موها نیز درخشان می شود .

 

 

به یاد داشته باشید که پیش از استفاده از هرگونه محصولات آرایشی بهداشتی با پزشک خود مشورت نمایید .

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

جلوگیری از سرطان (پستان، پروستات، رحم، دستگاه گوارش و. . . )، دیابت ، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از چاقی، بهبود سیستم گوارشی(کاهش ترشح اسید معده در مبتلایان به زخم معده)، موثر بودن در حاملگی و شیر‌دهی(به علت افزایش در جذب ویتامین‌ها )، جلوگیری از پیری، زیبایی بخشیدن به پوست، تقویت حافظه، جلوگیری از تشکیل پلاک در جدار شریان‌ها و ممانعت از انسداد آنها، کاهش ابتلا به آسم و پوکی استخوان از جمله خواص جادویی نهفته در روغن زیتون محسوب می‌شود

 

 

خوردن روغن زیتون قبل از غذا از بروز زخم معده جلوگیری کرده و اگر روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری به همراه لیمو یا قهوه مصرف شود، مانع از بروز یبوست به‌خصوص در روده‌های آسیب دیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی روغن زیتون، خاصیت ضد درد آن باشد

زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران، گرم و قابض، میوه نارس، سرد و خشک و روغن زیتون، گرم و خشک و برگ آن نیز گرم و خشک است. در طب سنتی از فرآورده‌های زیتون استفاده‌های متعددی می‌شود که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دم کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پایین آوردن فشار خون است. به این منظور 20 عدد برگ زیتون را داخل 300 گرم آب به مدت 15 دقیقه می‌جوشانند و دو بار در روز یک فنجان می‌نوشند.

روغن زیتون نرم‌کننده و صفرابر است.مصرف روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفراست. برای این منظور باید با آب‌لیمو مصرف شود.روغن زیتون، کرم‌کش است.روغن زیتون برای رفع سرفه‌‌های خشک مفید است.برای رفع خارش ناشی از گزیدگی حشرات، روغن زیتون را به محل گزیدگی می‌مالند.

 

بدن بچه‌هایی را که مبتلا به نرمی استخوان و کم‌خونی هستند، با روغن زیتون ماساژ می‌دهند و زیر آفتاب می‌گذارند. مالیدن روغن زیتون روی لثه‌ها برای درمان پیوره موثر است.برای برطرف کردن ترک پوست، گلیسیرین و روغن زیتون را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و بر موضع می‌مالند.

برای سر باز کردن جوش‌ها و کورک‌ها، میوه‌ رسیده زیتون را له کرده و روی آن قرار می‌دهند.

برای معالجه نقرس، 5 گرم گل بابونه را در 40 گرم روغن زیتون می‌خیسانند و آن را در آفتاب می‌گذارند تا شیره بابونه به داخل روغن نفوذ کند. سپس آن را فشرده و صاف کرده و روی نقاط دردناک می‌مالند.

اگر بخواهند از ریزش موی سر جلوگیری کنند، سر را به مدت 10 شب با روغن زیتون چرب کرده، دستمالی روی سر گذاشته و می‌خوابند، صبح آن را با شامپوی حاوی زرده تخم ‌مرغ می‌شویند.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

 

روغن زیتون خوب را از کجا بشناسیم

 

وقتی برای خرید به یک فروشگاه می روید , چندین مارک مختلف از انواع روغن زیتون به چشم می خورد,اما کدامیک از این روغن ها مرغوب و اصل است؟با ما همراه باشید:

 

همیشه شنیده‌ایم که مصرف روغن زیتون موجب کاهش سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود. آیا یافته‌های جدیدی درباره مزیت‌های مصرف آن به دست آمده است؟ ...بله. جدیدترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که افزودن مقادیر زیادی روغن زیتون به رژیم غذایی در برابر آسیب سلولی که می‌تواند به سرطان منجر شود، اثر محافظتی دارد.در عین حال، روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب از جمله اسید اولئیک، اسید پالمیتیک، اسید لینولئیک (اسید چرب امگا- ?) و مقدار بسیار اندکی اسید لینولنیک (اسید چرب امگا- ?) و مواد آنتی‌اکسیدان، کاروتنوئیدها و ویتامین‌های A و E است که مصرف آن همواره توصیه می‌شود. چگونه یک روغن زیتون مرغوب انتخاب کنیم؟

 

برای انتخاب روغن مرغوب، بهتر است اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی زیتون یا سبزی یا سیب بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است. اگر بوی فلزی احساس کردید، بدانید که روغن، نامرغوب یا فاسد است.

 مرحله بعدی، چشیدن روغن است. برای این کار طوری روغن را روی زبان بریزید که سقف دهان را نپوشاند. مزه روغن نامرغوب روی زبان به کندی پخش می‌‌شود. برخی روغن‌های خوب در عقب دهان مزه تندی ایجاد می‌کند که نشانه برداشت زیتون نارس است و با افزایش رسیدگی، مقدار تندی آن کاهش می‌‌‌یابد.

 


رنگ روغن:

 فراموش نکنید رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست زیرا به راحتی می‌توان در آن تقلب کرد. به علاوه هر نوع زیتون، رنگ مخصوص خود را دارد و یا حتی اگر مقدار برگ‌های آن همراه دانه زیاد باشد، رنگ روغن حاصل را تغییر می‌دهد.

 در عین حال، گاهی فروشندگان شیشه‌های روغن زیتون را در پشت ویترین یا در قفسه در معرض نور قرار می‌دهند و بدون آنکه توجه داشته باشند همه خواص این روغن مفید را از آن می‌گیرند زیرا نور موجب از بین رفتن بسیاری از مواد آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون می‌شود که برای مقابله با امراض و بیماری‌ها لازم‌ است. از مصرف روغن‌هایی که در ظروف شفاف و در معرض نور و حرارت نگهداری شده، خودداری کنید و در منزل آن را در جای خشک و خنک و تاریک قرار دهید . در ظرف را بلافاصله بعد از مصرف ببندید زیرا روغن زیتون به سرعت بو و مزه غذاهای مختلف را به خود می‌‌گیرد و در اثر تماس با اکسیژن هوا فاسد می‌شود.

 


نگهداری روغن:

 ظروف سرامیکی یا پلاستیکی تیره بهتر از ظروف پلی‌اتیلنی شفاف هستند. در عین حال، این روغن را در شرایط مناسب می‌توان 120 تا 190 روز نگهداری کرد.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

به دلیل یکسان نبون سرانه مصرف روغن زیتون و میزان تولید مقداری زیادی روغن زیتون تقلبی حاصل از تفاله‌های صنعتی زیتون مخلوط شده با پارافین خوراکی، به منظور عدم پرداخت تعرفه و سود بازرگانی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند به همین دلیل باید هنگام خرید این محصول نکاتی را مورد توجه قرار داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توجه به اینکه بیش از 2000 رقم زیتون در دنیا موجود است تنها حدود 110 رقم آن در ایران کشت می‌شود و البته انواع زیتونی که مردم بیشتر می‌شناسند 10 الی 12 رقم از این میوه است.

 

روغن زیتون نیز انواع مختلفی دارد؛ روغن زیتون «بکر» روغن به دست آمده از میوه درخت است که فقط به روش مکانیکی یا سایر روش‌های فیزیکی تحت شرایط خاص حرارتی که منجر به تغییری در ساختار تری‌گلیسیریدهای روغن نشود به دست می‌آید لذا در مقایسه با دیگر روغن‌ها برای استحصال نیاز به روش‌های شیمیایی نداشته و به سادگی قابل هضم و سرشار از ویتامین‌ است.

 

این روغن عطر و طعم مطلوب دارد و خود به چند گروه طبقه‌بندی می‌شود؛ گروه اول، روغن زیتون «فوق بکر» یا ممتاز است که دارای عطر و طعم میوه‌ای و بسیار دلپذیر بوده و بهترین و ماندگارترین روغن‌ها به شمار می‌رود.

 

گروه دوم، روغن «بکر خوب» است که از نظر عطر و طعم مناسب مصرف است و حاوی کلیه خواص و مواد مغذی میوه زیتون است.

 

گروه سوم، روغن زیتون «بکر معمولی» است که در ایران معروف به روغن "بودار" است.

 

نوع دیگر، روغن زیتون «تصفیه شده» است که از تصفیه روغن زیتون بکر به دست می‌آید و در ایران معروف به روغن «بی‌بو» است. طعم و بوی این نوع روغن تحت فرآیندهای شیمیایی کاملا خنثی شده و مناسب کسانی است که طعم روغن زیتون بکر را دوست ندارند اما این روغن به دلیل استفاده از فرآیند تصفیه بعضی از ترکیبات موثر زیتون را از دست داده و به همین دلیل کیفیت آن به مراتب پایین‌تر از روغن‌های بکر است.

 

هنگامی که روغن زیتون بکر روغن خوبی نباشد یعنی دارای اسیدیته و پراکسید بالایی باشد، فرآیند بی‌بو کردن برای آن انجام می شود.

 

زیتون به دلیل آن که حاوی 60 درصد روغن است در صورتی که داخل گونی یا سبد حمل و نقل در شرایط نامساعد نگهداری شود مقداری از آب آن جدا شده و بافت آن متلاشی می‌شود. در نتیجه پراکسید روغن بالا می‌رود و وجود آب باعث هیدرولیز شدن روغن و افزایش اسیدیته آن می‌شود.

 

در نتیجه روغنی که به دست می‌آید باید لزوما فرآیند تصفیه و بی‌بو شدن را طی کند تا از پراکسید و اسیدیته آن کاسته شود. فرآیند بی‌بو کردن باعث از دست رفتن خواص و رنگ روغن و کاهش ارزش و مقاومت می شود.

 

شرایط نگهداری روغن زیتون

 

برخی برای نشان دادن میزان توجه خود به سلامت افراد خانواده و ‌میهمان، شیشه‌ روغن زیتون را‌ همواره سر ‌میز ‌غذا نگه داشته یا ‌فروشندگانی هستند که این شیشه‌ها را پشت ویترین یا در قفسه‌ها در معرض نور قرار ‌می‌دهند، بدون آنکه توجه داشته باشند همه‌ خواص بهداشتی این روغن مفید را از آن می‌گیرند.

 

بر اساس تحقیقات دانشمندان ایتالیایی، نور موجب از بین رفتن بسیاری از آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون می‌شود. این محققان در‌یافته‌اند که در ‌روغن زیتون‌هایی که در ‌ظروف شیشه‌ای روشن نگهداری می‌شود پس از 12 ماه، بتا‌کاروتن تا 40درصد، ویتامین E تا 100درصد و‌کلروفیل تا 30درصد تخریب می‌شود.

 

به همین دلیل تولید‌کنند‌گان روغن زیتون باید دقت بیشتری در انتخاب نوع ‌ظروفی که برای انتقال این روغن به بازار در‌نظر می‌گیرند، به ‌خرج دهند. استفاده از ظروف شیشه‌ای رنگی تا اندازه‌ای می‌تواند مانع از تاثیر ‌نور‌ شود.

 

ظروف برای نقل و انتقال، ظروف فلزی در‌دار‌ و‌ بدون میل ترکیبی است تا تاثیر نور در ‌آن به حداقل برسد اما حفاظت از روغن زیتون تنها به تولید‌کنندگان و فروشندگان محدود نمی‌شود. شاید مهم‌ترین مرحله در نگهداری این نوع روغن، پس از خرید آن است.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >