سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز پخش تری پی استار توزیع کننده محصولات بکر

 

تفاوت روغن کنجد با روغن ارده

 

سوالی که شاید برای خیلی ها پیش بیاید این است که آیا روغن کنجد همان روغن ارده است؟

باید گفت که خیر. روغن کنجد پرس سرد با استفاده از وارد کردن فشار به دانه های کنجد بدست می آید و استخراج آن از دانه روغن صرفا یک روش مکانیکی است و هیچ گونه فراوری یا افزودنی به دانه کنجد اعمال نمی شود. در صورتی که روغن ارده که گاهی به روغن کنجد ارده نیز معروف است از ارده استخراج می شود. ارده به وسیله حرارت دادن و سرخ کردن کنجد یا به عبارتی بو دادن کنجد و سپس آسیاب نمودن آن تولید می شود. لذا می توان نتیجه گرفت روغنی که از ارده به دست می آید، روغن کنجد بوداده می باشد، در حالی که روغن پرس سرد کنجد، مستقیما از کنجد خام بدست می آید. روغن پرس سرد دقیقا همان خواص کنجد را دارد چون هیچ تغییری در کنجد ایجاد نمی کند. روغن کنجد پرس سرد بسیار خوش عطر و بو بوده و به راحتی می توان آن را جایگزین روغن های خوراکی دیگر نمود.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

 

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

1. به داشتن پوستی جوان تر کمک می کند

روغن کنجد غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین E است و از علائم متداول پیری پوست جلوگیری می کند. از روغن کنجد به صورت خارجی می توان برای ماساژ استفاده کرد. آن را به پوست زده و به مدت چهار تا پنج دقیقه ماساژ دهید تا پوست را جوان تر جلوه دهید . به گزارش نیک صالحی همچنین به بستن منافذ باز پوست کمک می کند و از آنجا که روغن کنجد غنی از ویژگی های ضد التهابی است ، می تواند عفونت های پوستی را کاهش دهد.

2. به سلامت مو کمک می کند

روغن کنجد از خارش پوست سر جلوگیری کرده و شوره سر را کاهش می دهد. روغن کنجد را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به پوست سر بزنید. کاربرد متداول آن شوره سر را کاهش می دهد. همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند. مشکل نازک بودن مو را نیز رفع می نماید. به گزارش نیک صالحی یک بار در هفته موها را با این روغن ماساژ دهید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

3. فشار خون و قند خون را کاهش می دهد

روغن کنجد به کاهش سطح فشار خون بدن کمک می کند. آن را در رژیم غذایی روزانه خود به عنوان روغن پخت و پز دخیل کنید. روغن کنجد به کاهش سطح گلوکز نیز کمک کرده و خطر دیابت را کاهش می دهد. همچنین سطح قند بالا در بدن را کم می کند. آن را به هر شیوه ای که می خواهید در برنامه غذایی شامل کنید تا از خاصیت های سودمند آن بهرمند شوید.

4. به سلامت قلب کمک می کند

روغن کنجد غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده است و به گزارش نیک صالحی می تواند به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک کند، که در مقابل می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. این روغن غنی از لستین است و می تواند از لخته شدن خون در بدن جلوگیری کند.

5. انعطاف پذیری مفاصل را افزایش می دهد

آیا می دانستید روغن کنجد سرشار از کلسیم ، منیزیم است ؟ خوردن روغن کنجد از التهاب مفاصل کمک می کند. همچنین منبع غنی اسیدهای چرب غیر اشباع شده است که از پوکی استخوان در زنان جلوگیری می کند. همچنین انعطاف پذیری مفاصل و مانع از درد مفاصل می شود.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com

 


ارسال شده در توسط آقای نوری

فیروزه عمرانی ،کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

کنجد گیاهی است یکساله با ارتفاع حدود یک متر که قسمت انتهایی آن پوشیده از کرک است . برگهای آن بیضی ، باریک و نوک تیز است . گلهای آن به رنگ سفید و یا قرمز به طور تک تک در کناره برگهای قسمت انتهایی ساقه ظاهر می شود . میوه این گیاه به صورت کپسول و محتوی دانه های کوچک و مسطح و بیضی شکل است که دانه کنجد نامیده می شود و قسمت مورد استفاده این گیاه می باشد . وطن اصلی کنجد کشور هند می باشد که از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است در حال حاضر چین بزرگترین تولید کننده کنجد در دنیا می باشد . در ایران نیز مقداری کنجد تولید می شود که بیشتر آن به مصرف تهیه روغن و حلوا می رسد . کنجد از قدیمی ترین چاشنی های شناخته شده ای است که قدمت آن به 1600 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد . نام علمی کنجد « Sesamun indicum » است . 
کنجد از دانه های روغنی با ارزش است که در طول سال قابل دسترسی است و معمولا به سه رنگ سفید ، قهوه ای و سیاه وجود دارد که نوع سیاه آن روغن بیشتری دارد اما طعم نوع سفید آن بهتر است .

طرز تهیه روغن کنجد : 
برای تهیه روغن کنجد معمولا دانه ها را می شویند تا رنگ روی آن از بین برود سپس دانه ها را آسیاب کرده و در آب می ریزند تا پوست آن که سبک است روی آب بیاید تا آنرا جدا کنند بعد دانه ها را خشک کرده و در آب جوش می ریزند و خمیر می کنند این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود این روغن را روغن سرد فشار اول می نامند و از تفاله باقیمانده تحت اثر فشار و گرما روغنی بدست می آید که به نام روغن گرم یا فشار دوم معروف است که البته ارزش غذایی روغن سرد را ندارد . روغن سرد یا فشار اول که به نام ( First cold pressed )برای مصرف بهتر است زیرا در اثر حرارت دادن روغن کنجد خواص خود را از دست می دهد . 
تفاله باقیمانده از این مرحله را معمولا برای علوفه دامها بکار می برند این تفاله از نظر داشتن مواد پروتئینی غذای خوبی برای گاوهای شیرده است . 

موارد استفاده کنجد : 
از کنجد در تهیه محصولات غذایی مختلفی استفاده می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1- انواع نانها و شیرینی جات مثل کلوچه ها ، نان شیرینی های حلقوی و ...
2- در تهیه اسنک ها و کراکرها
3- در تهیه انواع سالادها و یا تزئین آنها
4- برای تزئین محصولات سرخ شده مثل مرغ سوخاری 
5- در تهیه انواع پیتزا و یا تزئین آن
6- در کشورهای عربی و ایران از کنجد آسیاب شده ( ارده ) در تهیه محصولاتی مثل ارده شیره ، حلوا و نظایر آن استفاده می شود .


ارزش غذایی کنجد : 
کنجد منبع غذایی بسیار با ارزشی است . کنجد از نظر ویتامین های A و B و D و کلسیم ، منیزیم ، آهن ، فسفر ، روی ، مس ، منگنز و فیبر منبع خوبی به شمار می آید . 
هر یکصد گرم کنجد حاوی 600 کالری انرژی ، 5/5 گرم آب ، 20 گرم پروتئین ، 51/4 گرم روغن ،1200 میلی گرم کلسیم ، 10 میلی گرم آهن ، 15 واحد ویتامین A ، حدود 1 میلی گرم ویتامین B1 و 0/25  میلی گرم ویتامین B2 می باشد .
تنها یک چهارم لیوان از آن ، قابلیت تامین 70/4 درصد مس ، 31/6 درصد منیزیم و 35/1 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه را دارد .

- کنجد سرشار از پروتئین می باشد که به صورت خام نیز قابل هضم است و مصرف آن می تواند تا حد قابل ملاحظه ای نیاز بدن به پروتئین را تامین نماید . 

- کنجد حاوی 55-50 درصد روغن است که 70 درصد آن را اسیدهای چرب غیر اشباع نشده مانند اسید لینولئیک ، اسید اولئیک تشکیل میدهد که می تواند نیاز انسان را به این اسیدهای چرب ضروری تا حد زیادی مرتفع کند . تحقیقات نشان داده است که روغن کنجد خاصیت کاهش دهنده فشارخون و کلسترول نامطلوب ( LDL ) را دارد و در نتیجه باعث کاهش بیماریهای قلبی و عروقی می گردد. 

- کنجد منبع خوبی از مواد مغذی نظیر کلسیم و آهن است مصرف کنجد در دوران نوجوانی باعث استحکام استخوانها می شود و خطر پوکی استخوان را در سنین بالا کاهش می دهد . مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد 14 درصد نیاز روزانه کلسیم را برآورده می سازد همچنین آهن در ساخت هموگلوبین ( مولکول حمل کننده اکسیژن در خون ) مؤثر است و کمبود آهن موجب خستگی ، سستی و ضعف عمومی و حتی کم خونی می شود .

- کنجد دارای آنتی اکسیدانهای طبیعی نظیر سزامول و سزامولین بوده که دارای خاصیت ضدسرطانی می باشد . در میان 6 دانه روغنی رایج ، روغن کنجد بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارا است .

- کنجد دارای ترکیبی به نام لستین است که برای اعصاب و نسوج مغز بی نهایت ضروری بوده و به تقویت حافظه کمک می نماید و کمبود آن باعث بروز بیماریهای عصبی و کاهش حافظه می گردد .

- در گزارش هایی که در مورد میزان فیتو استرول گیاهان ارائه شده است کنجد ، از غنی ترین مواد غذایی از نظر فیتو استرول هاست . در هر صد گرم کنجد 400 تا 413 میلی گرم فیتو استرول وجود دارد . فیتو استرولها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند . با دریافت میزان مناسبی از فیتو استرولها ، میزان کلسترول خون کاهش می یابد و همچنین خطر بروز سرطانهای خاص را کاهش می دهد .

در کنار تمامی مزایای مطلوب ، کنجد فاقد ترکیب ضدتغذیه ای یا هر گونه ترکیبات آلرژی زا است . تنها ترکیب نامطلوب در کنجد اسید اگزالیک است که 95 درصد آن در پوست کنجد قرار دارد که در اثر پوست گیری خارج می شود لذا توصیه می شود در رژیم غذایی بیشتر از کنجد سفید شده یا بدون پوست استفاده گردد . 

خواص دارویی کنجد :
- برای چاق شدن مؤثر است . 
- نرم کننده معده و روده است .
- کنجد فشارخون را کاهش می دهد . 
- روغن کنجد سوزش ادرار را رفع می کند .
- دم کرده برگ کنجد اسهال خونی را برطرف می کند .
- روغن کنجد برای رفع تنگی نفس و سرفه خشک و زخم ریه مفید است . 
- کنجد ضد روماتیسم است .
- کنجد گرفتگی صدا را از بین می برد . 
- برای رفع ناراحتی کیسه صفرا مفید است .
- برای رفع قولنج مفید است برای این منظورکنجد را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید و به مقدار نصف وزن کنجد ، مغز بادام پوست کننده را به آن اضافه کنید آنها را پودر کنید و هر روز به مقدار یک قاشق سوپخوری از آن بخورید .
- برگ کنجد باعث رشد و سیاهی موی سر می شود . 

منابع : 
بهداشت تغذیه ، محمد مهدی اصفهانی
www.taghziye.blogpars.com
www.parsited.com

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

روغن دانه کنجد می‌تواند سلامت قلب را بهبود و در برابر بیماری های مزمن از آن محافظت کند

 

روغن دانه کنجد توانایی بهبود سلامت کلی شما را داشته و به غذای شما عطر و طعم فوق العاده می بخشد.

از مزایای بالقوه سلامت بخشی آن می توان به ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و همچنین محافظت در برابر بیماری های قلبی و کاهش خطر ابتلا به سرطان اشاره کرد . 

 

متن اصلی خبر:

 

Sesame seed oil may improve heart health and protect against chronic disease.

Sesame seed oil may improve heart health and protect against chronic disease.

The oil pressed from tiny sesame seeds has the ability both to improve your overall health and to give your dinner a wonderful flavor. The potential health benefits come from vitamins and antioxidants and include protecting against heart disease and reducing risk of cancer. You"ll find sesame oil as a staple of many cuisines like Asian, Greek and Indian, and its mild, nutty flavor make it a great for sauteing and using in dressings.

Fat Content

All oils, including sesame, are high in calories due to the fat content and should be used in moderation to prevent weight gain. Just 1 tablespoon of sesame oil contains 120 calories and 14 grams of fat. The fat content, however, is mostly monounsaturated fats. According to the American Heart Association, this type of fat is beneficial for your health and is particularly good at lowering cholesterol.

Vitamin E and Other Antioxidants

Antioxidants are widely talked about in the world of nutrition for their health benefits and their ability to scavenge free radicals. Free radicals are unstable molecules in the body that will take an electron from neighboring healthy cells and comprise the once healthy cell"s stability. When free radicals accumulate in the body, inflammation can occur and diseases like cancer may develop. Sesame oil may neutralize their impact because it contains high concentrations of antioxidants and vitamin E, which make it an excellent disease-fighting oil.

Heart Health

Incorporating sesame oil into your diet may improve heart health and reduce the risk of heart attack. In a study conducted in New Delhi, India, researchers observed that people who ate sesame oil daily had lowered blood pressure and improved cholesterol levels. People using only pharmaceutical blood pressure medications saw the same drop in blood pressure as those consuming sesame oil, but no change in cholesterol levels. Researchers concluded that sesame oil has added benefits medications do not. The results were presented at the American Heart Association’s High Blood Pressure Research 2012 Scientific Sessions.

Vitamin K

Sesame oil also contains vitamin K, which is essential for good bone health. One tablespoon of sesame oil supplies 1.4 micrograms of vitamin K, or 2 percent of the recommended daily intake. Vitamin K is used in the body for blood clotting and the formation of protein in bones, muscles and kidneys. If you take anticoagulant or blood-thinning medications, you should talk to your doctor before using sesame oil.

منبع خبر: http://healthyeating.sfgate.com/sesame-oil-healthy-7524.html

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com

 


ارسال شده در توسط آقای نوری

روغن کنجد به کاهش مقدار دارو کاهنده فشار خون کمک می کند

سن آنتونیو، 28 آوریل - پخت و پز با روغن کنجد به جای دیگر روغن های خوراکی برای کمک به کاهش فشار خون بالا و پایین تر از میزان دارو مورد نیاز برای کنترل فشار خون بالا کمک می‌کند، محققان امروز در نشست علمی پانزدهم از جامعه پزشکان  آمریکا بیان شد.

با استفاده از روغن کنجد به عنوان روغن پخت و پز تنها به مدت 60 روز همراه با درمان دارویی کاهش سطوح فشار خون بیماران از 166 میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) فشار سیستولیک (تعداد بالا در فشار خون) به 134 میلی متر جیوه و از 101 میلی متر جیوه دیاستولیک (تعداد کمتر) به 84.6 میلی متر جیوه رسیده اند.

 

محققان همچنین گزارش می دهند که دوز نیفدیپین، مسدود کننده های کانال کلسیم، از 22.7 میلی گرم در روز به 7.45 میلی گرم در روز در پایان مطالعه کاهش یافت.

 

 

 

 

متن اصلی مقاله

PUBLIC RELEASE: 28-APR-2003

Sesame oil helps reduce dose of blood pressure-lowering medicine

Abstract P28: This news release contains updated data from the abstract

AMERICAN HEART ASSOCIATION

Using sesame oil as the sole cooking oil for 60 days along with drug treatment lowered patients" blood pressure levels from 166 millimeters of mercury (mm Hg) systolic pressure (the top number in a blood pressure reading) to 134 mm Hg, and from 101 mm Hg diastolic (the lower number) to 84.6 mm Hg.

The researchers also report that the dose of nifedipine, a calcium channel blocker, was reduced from 22.7 mg per day to 7.45 mg per day by the end of the study.

"The affect of the oil on blood pressure may be due to polyunsaturated fatty acids (PUFA), and the compound sesamin - a lignan present in sesame oil. Both compounds have been shown to reduce blood pressure in hypertensive rats. Sesame lignans also inhibit the synthesis and absorption of cholesterol in these rats," says primary author Devarajan Sankar, D.O., Ph.D., a research scholar at Annamalai University, Chidambaram, Tamil Nadu, India.

Sesame oil contains 43 percent polyunsaturated fatty acids and 40 milligrams (mg) of vitamin E per 100 grams, according to the researcher. The research team has previously reported that sesame oil helps reduce blood pressure in hypertensive patients taking diuretics or beta blockers, and that sesame oil helped people with diabetes regardless of high blood pressure. Their current study tested the effect of sesame oil on people with hypertension who were already taking the calcium channel blocker drug nifedipine. Calcium channel blockers lower blood pressure by relaxing the arterial membranes.

Researchers identified 328 patients (195 men, 133 women, average age 58) who were taking 10-30 mg of nifedipine a day. They had moderate to severe long-term hypertension but no history of heart disease or stroke. Their average blood pressure was 166/101 mm Hg, which is considered stage 2 hypertension. Participants consumed an average of 35 grams of oil per day for 60 days. Researchers measured blood pressure at baseline, every 15 days and on day 60.

"Overall, we"ve added to the growing body of knowledge that suggests regular consumption of sesame oil as the sole edible oil is beneficial in many ways, including blood pressure reduction," Sankar says. However, patients should always seek advice from their physician if they have questions about their high blood pressure treatment.


Co-authors are K.V. Pugalendi, Ph.D.; G. Sambandam, M.B.B.S.; and M. Ramakrishna Rao, M.D. The meeting is also sponsored by the Inter-American Society for Hypertension and the National Heart, Lung, and Blood Institute.

NR03 - 1057 (IASH/Sankar)

 


ارسال شده در توسط آقای نوری
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >