سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز پخش تری پی استار توزیع کننده محصولات بکر

روغن زیتون یا زیت را از میوه درخت زیتون استخراج می‌کنند. این درخت نخستین بار در نواحی مدیترانه‌ای پرورش یافت. روغن زیتون را با فشردن میوه زیتون به دست می‌آورند که دارای مقدار زیادی چربی اشباع‌نشده می‌باشد.

روغن بوسیله? خرد کردن کامل زیتون و جدا کردن روغن بوسیله? روش‌های مکانیکی یا شیمیایی تولید می‌شود. این روغن بصورت وفور در آشپزی، لوازم آرایش، دارو و صابون در قدیم به عنوان سوخت چراغ‌های روغنی استفاده می‌شود. روغن زیتون در سرتاسر جهان استفاده می‌شود، مصرف عمده? آن در کشورهای حوزه مدیترانه است.

 

تاریخچه

درخت زیتون درخت بومی حوزه مدیترانه است، زیتون‌های وحشی توسط مردم نوسنگی در اوایل هزاره پیش از میلاد یافت شده‌اند. درخت زیتون وحشی نخست در آسیای کوچک و در یونان باستانمی‌روییده است.

روغن زیتون، فراورده‌ای بود که ابتدا مردمان مینوسی (تمدنی پیش از یونانی در عصر برنز در نواحی مدیترانه‌ای) آن را تولید می‌کردند. این روغن برای آنها منشاء ثروت محسوب می‌شد. این مردمان، گوشت له شده? میوه? زیتون را داخل مخزن ثابتی می‌ریختند و پس از مدتی، روغن زیتون در قسمت بالا جمع می‌شد و آب و بقیه مواد را از قسمت انتهایی مخزن خارج می‌کردند.

زمان و مکانی که از ابتدا درختان زیتون برداشت شده است، روشن نیست. در آسیای صغیر در هزاره ششم، در امتداد ساحل شام و با عبور از شبه جزیره سینا به ترکیه امروزی در هزاره چهارم و یا جایی در هلال حاصلخیز در هزاره سوم بارور شده‌اند.

گفته شده که کشت اولیه زیتون در جزیره کرت بوده است. شواهد باستان شناسی نشان می‌دهد که زیتون که در کرت پرورش یافته است و از مدت‌ها قبل حدود 2500 سال قبل از میلاد می‌باشد. قدیمیترین بازمانده روغن زیتون به تاریخ 3500 سال قبل از میلاد برمی گردد. هرچند تولید زیتون تا قبل از 4000 سال قبل از میلاد آغاز شده است. در یک جایگزینی زیتون‌ها در4500 سال قبل از میلاد توسط کنعانی‌ها به روغن تبدیل شدند. 1500 سال قبل از میلاد، زیتون در مناطق ساحلی شرق دریای مدیترانه به شدت کشت شد.

قطعاً درخت‌های زیتون در اواخر دوره مینوسی‌ها (1500سال پیش از میلاد) در کرت کشت شده‌اند. کشت درختان زیتون در کرت به ویژه در دوره پیشرفت شدید شد و نقش مهمی را در اقتصاد جزیره ایفا کرده است. مطالعات ژنتیکی اخیر نشان می‌دهد که گونه‌های مورد استفاده توسط کشاورزان امروزی از جمعیت‌های مختلف گونه‌های وحشی بوده است، اما تاریخ دقیق گونه‌های اهلی هنوز مشخص نشده است.

قدیمی‌ترین روغن زیتون کشف شده (7700 ساله)

در دسامبر 2014 (آذر 1393) بقایای یک روستای 7700 ساله در حفاری‌های باستان‌شناسی در منطقه گالیل (جلیله) شمال اسرائیل کشف شد که قدیمی‌ترین کوزه‌های سفالی حاوی روغن زیتون در آنجا بود. دو کوزه سفالی که بقایای روغن زیتون در آن باقی بوده است، تقریبا متعلق به 5800 سال پیش از میلاد مسیح است. این روستای متعلق به دوره «نوسنگی» شاید نخستین کارگاه جهانی در گرفتن روغن زیتون بوده. همچنین در این روستا قدیمی‌ترین سازه چوبی دست انسان که تاکنون کشف شده، در آن به دست آمده است. پیش از این کشف، قدیمی‌ترین روغن زیتون باقیمانده متعلق به حدود سه هزار سال قبل از میلاد بود.

تولید و تجارت

درختان زیتون و روغن آن را در مدیترانه شرقی می‌توان به عنوان یک تجارت در شهر باستانی حلب که در حومه شهر سوریه واقع شده است (2600-2240 سال پیش از میلاد) دانست. در اینجا برخی از اسناد به تاریخ 2400 سال قبل از میلاد، زمان سرزمین‌های پادشاه و ملکه رجوع کرده‌اند. این متعلق به یک کتابخانه از قرص‌های خاک رس در آتش که نابود کاخ پخته شده کاملاً حفظ شده است. یک منبع قدیمی که در آن مکرر از روغن زیتون یاد شده تنخ است.

مصریان باستان 2000 سال قبل از میلاد روغن زیتون را از کرت، سوریه و کنعان وارد می‌کردند و روغن یکی از اقلام مهم تجارت و ثروت محسوب می‌شد. باقی‌مانده روغن زیتون در کوزه‌هایی که بیش از 4000 سال در یک قبر در جزیره ناکسوس در دریای اژه قرار داشته‌اند پیدا شده است. سینوهه یک تبعیدیه مصری که در شمال کنعان حدود 1960 سال قبل از میلاد زندگی می‌کرد، چیزهای فراوانی از درختان زیتون نوشته است.

علاوه بر مصرف غذایی، روغن زیتون برای مراسم مذهبی، مصرف دارویی، به عنوان یک سوخت در چراغ نفتی، صابون سازی و روش‌های مراقبت از پوست استفاده می‌شود. روغن زیتون مینوسی‌ها در مراسم‌های مذهبی استفاده می‌شود. محصول اصلی تمدن مینوسی‌ها، که در آن به نمایندگی ثروت نفت شد. مینوسی‌ها خمیره را به تانک ته نشینی انتقال داده و هنگامی که روغن به بالا انتقال می‌یابد و تخلیه آب از پایین صورت می‌گیرد. درخت زیتون در ایبریا و شهرهای اتروسک قبل از قرن هشتم و از طریق تجارت با فنیقی‌ها و کارتاژ، سپس در جنوب فرانسه توسط قبایل سلتیک در قرن هفتم گسترش یافت.

اولین ثبت استخراج روغن از کتاب مقدس عبری شناخته شده است و در خروج از مصر انجام گرفته است، در طول قرن سیزدهم قبل از میلاد می‌باشد. در طول این زمان، روغن را از طریق فشردن توسط دست و ذخیره کردن در ظروف مخصوص تحت حفاظت بدست می‌آوردند. یک آسیاب تجاری برای استخراج روغن مورد استفاده در ائتلاف قبیله‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعد از آن در 1000 سال قبل از میلاد، در هلال حاصلخیز و منطقه‌ای شامل فلسطین، لبنان، و اسرائیل کنونی قرار گرفت. بیش از 100 زیتون پرس شده در تل مقنه (اکرون) یافت شد، در جایی که هم چنین فلسطینی‌ها روغن زیتون تولید کردند. این پرس‌ها باخروجی بین 1،000 تا 3،000 تن روغن زیتون در هر فصل تخمین زده می‌شود.

هنوز بسیاری از پرس‌های باستانی در منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد، و برخی از آن‌ها که مطعلق به دوره روم باستان هستند، هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از روغن زیتون در آشپزی یونانی و رومی باستان معمول بوده است. به نوشته منابع قدیمی، شهر آتن نام خود را به دلیل آتنی‌ها که در رابطه با روغن زیتون می‌باشد در نظر گرفته است، که این اسم پیشکشی به الهه آتنا (یک درخت زیتون) و پوسیدون (آب نمک جوشان بهاری خارج شده از صخره) است. اسپارتها و یونانیان دیگر روغن زیتون خود را با ساییدن زیتون بدست می‌آوردند. در اوایل قرن هفتم قبل از میلاد، مصرف روغن زیتون برای لوازم آرایش به سرعت در همه شهرهای یونان، همراه با نمایش هیکل‌های لخت ورزشکاران و تا هزاران سال علارغم قیمت بسیار گزاف آن گسترس پیدا کرد. درختهای زیتون در سرتاسر حوضه مدیترانه طی انقلاب جمهوری رم و دوره امپراتوری آنها کاشته می‌شد. بر اساس گفته تاریخدان " پلینی"، ایتالیا تا قرن اول بعد از میلاد دارای روغن زیتون عالی با قیمت مناسبی بود، وآنرا به نام بهترین در مدیترانه نام گذاری کرد.

گونه‌ها

در میان بسیاری از انواع مختلف زیتون‌ها فهرستی از ارقام زیتون وجود دارد: در یونان Koroneiki، Lianolia، Chondrolia با نام مستعار (Throumbolia)، Tsounati، Patrinia و... در اسپانیا، مهم ترین ارقام عبارتند از: Arbequina Picual،، Hojiblanca، و Manzanillo de Jaén، در ایتالیا Frantoio، Leccino Pendolino، Moraiolo در فرانسه، Picholine در کالیفرنیا Mission، در پرتغال Galega، در کرواسی Oblica و Leccino. روغن زیتون در ارقام متفاوت با عطر و طعم و (عمر مفید) مختلف می‌باشد.

تولید و مصرف

سه کشور عمده تولید کننده روغن زیتون در جهان، اسپانیا، ایتالیا و یونان هستند. این سه کشور بیش از 75 درصد از روغن زیتون جهان را تولید می‌کنند. اسپانیا حدود 30? از روغن زیتون جهان را تولید می‌کند، دومین کشور ایتالیا و سومین یونان است که در مجموع 75 درصد روغن تولیدی از منطقه Jaen بدست می‌آید. ایتالیا همچنین یکی از واردکنندگان روغن زیتون است و بیش از تولید خود وارد می‌کند، که بخش اعظمی از آن را دوباره بسته بندی و به نام خود عرضه می‌کند. ایتالیا حدود 40? روغن زیتون اسپانیا را وارد و تحت نام برند ایتالیایی صادر می‌کند. در ایتالیا بخش اعظم تولیدات به نام "Cittàdell"Olio", یعنی روغن شهرها تولید می‌کند، بعضی از معروف ترین شهرها لوکا، فلورانس، سینا در ایالت توسکانی است. اما بخش اعظم محصولات از شهر پوگلیا برداشت می‌شود. کشور پرتقال 5? روغن زیتون جهان را تولید و بازار صادراتی عمده آن کشور برزیل است.

استرالیا در حال حاضر به تولید مقدار قابل توجهی از روغن زیتون مشغول است. از استرالیا روغن زیتون به آسیا، اروپا و ایالات متحده صادر می‌شود. در شمال امریکا، ایتالیایی و اسپانیایی روغن زیتون می‌باشد. بهترین و شناخته شده ترین، و با کیفیت فوق العاده بالا extra-virgin روغن از ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و یونان با قیمت بالا به فروش می‌رسد، اغلب در بسته بندیهای شیک عرضه می‌شوند. بخش اعظم روغن زیتون وارداتی امریکا از ایتالیا، اسپانیا و ترکیه وارد می‌شود. امریکا 47?800?000 دلار معادل 181?000 m3روغن زیتون در سال 1988 وارد کرده که 34600000 دلار معادل 131000متر مکعب آن از ایتالیا وارد شده است.

زلاند نو، آفریقای جنوبی، آرژانتین و شیلی نیز روغن زیتون تولید می‌کنند. باغ‌های زیتون در آریزونا، کالیفرنیا و تگزاس در حال تولید روغن زیتون می‌باشند که کلمه (USA) بر روی قفسه‌های بازار مواد غذایی در کنار دریای مدیترانه دیده می‌شود.

استفاده

امروزه از روغن زیتون در پخت‌وپز و همچنین در تهیه مواد آرایشی بهداشتی استفاده می‌کنند. از این روغن صابون هم تهیه می‌نمایند. البته روغن زیتون را در صنایع دارویی و همچنین به عنوان سوخت چراغ‌های نفتی به کار می‌برند.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

ماسکی که با روغن کنجد تهیه می‌شود و برای تقویت موهای خشک و آسیب‌پذیر توصیه می‌شود

 

ترکیبات شیمیایى کنجد:
این دانه مغذى حاوى پروتئین، ویتامین هاى F، E،D و B است. کنجد 50 درصد روغن دارد و 70 درصد اسیدهاى چرب اشباع نشده که بسیار براى سلامتى بدن مفید است زیرا این روغن نه تنها کلسترول خون را افزایش نمى دهد، بلکه آن را کاهش نیز مى دهد.

خوردن یک قاشق غذاخوری روغن کنجد در روز موجب تامین 14 درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف روزانه روغن کنجد ناخن‌هایشان محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است دیده نمی‌‌شود.

به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده کرد. حتما می‌دانید که کنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان پوست به عنوان یک جز اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست کاملا یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد

(روغن کنجد به همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری می‌کند.

از نظر طب قدیم ایران، روغن کنجد گرم است و بسیار مغذى که در بیشتر کشورهاى فقیر نخستین گزینه براى جانشین شدن گوشت گرانقیمت است. خواص مفید روغن کنجد به این شرح است:1- اگر لاغرید و مى خواهید چاق شوید، کنجد بخورید.2- کنجد گرفتگى صدا را از بین مى برد و نرم کننده معده و ملین روده است اما اگر مایل به خوردن روغن کنجد هستید و معده ضعیفى دارید حتما با عسل و سرکه میل نمایید3- چنانچه سالاد درست کرده اید، این بار مى توانید روغن کنجد را جایگزین روغن زیتون کنید .

مصرف روغن کنجد به هر شکل دارای اثرات فراوانی در رفع دردهای سوزش معده ، سرطان ، سل و کم خونی است.

خواص معجزه آسای روغن کنجد را برای اولین بار چند دانشمند فرانسوی کشف کردند وامروزه ترکیبی از آن به نام "تامینا" که‌اسم ترکی کنجد است در بازار کشورهای کشورهای اروپایی به وفور به فروش می‌رسد.

روغن کنجد در تعویض سلولهای کهنه بدن تاثیر دارد،بهتر است خانواده‌ها در کنار اهمیت دادن به خریدن نان کنجد دار به ریختن کنجد خام روی پنیر ، کره ، آب میوه ، حتی پلو که سرشار از مواد مقوی است توجه داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت روز این محصول با شماره 09107797182 تماس حاصل فرمایید .

در آخر شما را با ماسکی که با روغن کنجد تهیه می‌شود و برای تقویت موهای خشک و آسیب‌پذیر توصیه می‌شود آشنا می‌کنیم.

روغن کنجد 2 قاشق غذاخوریزرده تخم‌مرغ1 عددشیر2 قاشق مربا خوری آرد جوانه گندم2 قاشق غذا خوری ابتدا مواد را کاملا مخلوط کرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسک را بر تمام مو خصوصا پوست سر قرار داده و کاملا با دو دست ماساژ دهید. هر قدر ماساژ بیشتر باشد مواد آسان‌تر نفوذ می‌کنند. سپس با گذشت 10 دقیقه آنها را با آب ولرم آبکشی نمایید.

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

روغن کنجد و خواص شگفت‌انگیز آن بر پوست

 

روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که باعث از بین رفتن سرطان‌های خفته در بدن شده و موجب جلوگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش، پروستات و سینه می‌شود. این روغن همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین E موجب شفافیت و لطافت پوست می‌گردد.

 روغن کنجد در بین روغن‌های خوراکی به ملکه‌ی روغن‌ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه‌های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه‌های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است.

این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن‌های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است.

ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه‌ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

فواید روغن کنجد برای پوست

فواید روغن کنجد برای پوست

کنجد یکی از مقوی‌ترین دانه‌های طبیعی است که خواص بسیار زیاد آن در روغن این دانه هم وجود دارد. این روغن، هم در پخت و پز به کارتان می‌آید، و هم در تهیه‌ی مواد آرایشی و بهداشتی خانگی. این روغن بیشترین تاثیر را بر روی پوست و مو دارد و برای همین می‌توان به آن لقب روغن زیبایی داد.

این روغن به معنای واقعی همه‌کاره است و می‌توانید یک بطری از آن را با چند محصول شیمیایی ضدآفتاب، مرطوب‌کننده، لایه‌بردار، جوان‌کننده‌ی پوست، ترمیم‌کننده و پاک‌کننده جایگزین کنید.

پوست نرم و مرطوب

روغن کنجد با مواد مغذی، اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی مثل ویتامین E می‌تواند نقش یک کرم عالی مرطوب‌کننده و نرم‌کننده را برای هر نوع پوستی بازی کند. روغن کنجد در درجه‌های مختلف تصفیه، در بازار وجود دارد و اگر بخواهید این روغن را به صورت خالص استفاده کنید، بد نیست با چند قطره گلاب یا اسانس مورد علاقه‌تان آن را معطر کنید.

چند قطره از این روغن می‌تواند حین حمام یا بعد از آن کل پوست بدن را نرم و مرطوب کند و همچنین این روغن به دلیل خاصیت ترمیم‌کنندگی، بهترین درمان برای رفع چروک و ترک زانو، آرنج و پاشنه‌ی پاست. استفاده‌ی روزانه از روغن کنجد، پوست خشک این قسمت‌ها را نرم و ترمیم کرده و دیگر نیازی به درمان دارویی نخواهد بود.

ضدآفتاب

در میان مواد طبیعی، گیاهان اندکی وجود دارند که بتوانند مانع تاثیر اشعه‌ی مضر آفتاب بر پوست شوند. در این میان روغن کنجد این خاصیت شگفت‌آور را دارد و می‌تواند کار یک کرم ضدآفتاب موثر را انجام دهد!

ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن کنجد نمی‌گذارند آفتاب، رد خود را با لک و چروک‌ها روی پوست صورت‌ و بدن‌تان حک کند. همین ویژگی این روغن را تبدیل به روغن جوانی پوست کرده است. مصرف مداوم روغن کنجد به جای کرم‌ دست و صورت، مصداق یک تیر و دو نشان است، چون همزمان با نرمی پوست، مانع پیری زودرس آن نیز می‌گردد.

لایه‌بردار

پوست بدن به طور مداوم در معرض آلودگی‌ها و سموم محیط است. روغن کنجد مثل بسیاری از روغن‌های گیاهی دیگر، خاصیت سم‌زدایی دارد و می‌تواند سموم روی پوست را در خود حل کرده و پوست را به صورت عمیق تمیز کند. با ترکیب مقداری روغن کنجد و شکر و یک ربع زمان برای ماساژ، می‌توانید پوست صورت و بدن‌تان را از شر عمیق‌ترین آلودگی‌ها رها کنید.

ترمیم آسیب‌ها

روغن کنجد به سرعت از طریق پوست جذب شده و همه‌ی خواص خود را به بدن و پوست و مو می‌رساند. مواد مغذی موجود در این روغن را با روغن‌های گیاهی دیگری مثل زیتون و آفتابگردان چند برابر کرده و به پوست خود، خصوصا در بخش‌های آسیب‌دیده بمالید. این روغن با تسهیل گردش خون در پوست، پاک‌سازی سلول‌های مرده و تقویت پوست جدید، آسیب‌های مختلف پوستی را از بین می‌برد.

جالب است بدانید که این روغن یک ضدباکتری طبیعی است. برای همین پوست ملتهب از عفونت‌های قارچی یا باکتریایی هم از تصمیم شما برای استفاده‌ی منظم از روغن کنجد استقبال می‌کنند.

اگرچه محصولات خالص گیاهی ریسک مصرف بسیار کمتری در مقایسه با محصولات شیمایی دارند، با این حال قبل از استفاده از این روغن برای هر کاربردی، مقدار کمی از آن را روی دست بمالید و اگر حساسیتی به آن نداشتید، این روغن را وارد چرخه‌ی محصولات بهداشتی و زیبایی روزانه‌تان کنید./

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

 

تفاوت روغن کنجد با روغن های صنعتی 

 

روغن کنجد  به علت دارا بودن لستین بسیار برای حافظه ، هوش و فعالیت های مغزی مفید است. یکی ازمعدود منابع منیزیم است. مانع رشد نوعی سرطان پوست و نیز تکثیر سلولهای سرطانی روده بزرگ انسان است. درکاهش بیماریهای مهلک و شایع قلب و عروق، در درمان سینوزیت و نابودی استرپتوکوکها ، رفع چروکهای جزئی و خراشهای جزئی بسیار مؤثر است.

روغن صنعتی در دمای 60 درجه دود می کند در حالیکه روغن کنجد تا دمای 250 درجه را تحمل میکند و دمای 40 درجه بهترین دما برای این روغن است اما روغن صنعتی در دمای 40 درجه حالت چسبناک میگیرد ( حتما روغن چسبناک روی کاشی آشپزخانه و یا بالای گاز خود را دیده اید).

روغن صنعتی به دلیل اینکه در 40 درجه در کبد چسبناک می شود (دمای کبد 40 درجه است) باعث ایجاد چربی شده و وقتی سونوگرافی می کنید می گویند کبد شما چرب است اما روغن کنجد به دلیل اینکه تا دمای250 درجه را تحمل می کند باعث ایجاد چربی در کبد نمی شود. روغنهای صنعتی حاوی مواد شیمیایی و نگهدارنده سرطانزایی هستند . اسید ترانس استاندارد جهانی یک درصد می باشد که در ایران متاسفانه تا 30 درصد و در روغنهای شیرینی پزی و قنادی تا 70 درصد می رسد.

روغن کنجد باعث شادابی پوست و نیز کاهش چربی خون می شود

 

منبع:  سایت دکتر روازاده

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >