سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز پخش تری پی استار توزیع کننده محصولات بکر

روغن سبوس برنج و فواید مصرف آن

روغن سبوس برنج به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی و ویتامین های مختلف یک روغن گیاهی مفید برای مصرف است.
دکتر سید ضیاء الدین مطهری ،متخصص تغذیه و رژی درمانی در مورد خواص روغن سبوس برنج به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: روغن سبوس برنج محصولی گرفته شده از پوسته خارجی و قهوه ای رنگ برنج و دارای اسیدهای چرب اساسی است که به کاهش کلسترول کمک می کند.
وی افزود: این روغن دارای ویتامین آنتی اکسیدان و دیگر مواد مغذی است و بدلیل اسیدهای چرب مناسب روغن های مفید و قابل توصیه است.
مظهری گفت: روغن سبوس برنج در گروه ویتامین E که به آنها توکول ها می گویند قرار دارد و برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نیز مفید هستند.
وی افزود: روغن سبوس برنج تغذیه کننده پوست سر است و با آثار سالخوردگی مبارزه می کند و مصرف مداوم آن از سرطان دستگاه گوارش و بیماری های عفونی جلوگیری می کند.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

حتما تا به حال در هنگام خرید به انواع شامپوی سبوس برنج و یا کرم‌های پوستی که حاوی عصاره سبوس برنج هستند، برخورد کرده‌اید، اما واقعاً سبوس برنج چه تاثیری بر پوست و موی شما دارد؟ ابتدا باید بدانیم عصاره سبوس برنج چگونه تهیه می‌شود و حاوی چه ترکیباتی است.

ترکیبات سبوس برنج
از سبوس برنج به کمک حلال‌ها روغنی دست می‌آید که به روغن سبوس برنج موسوم است. لیپاز فعال موجود در سبوس برنج باعث افزایش درصد اسیدهای چرب آزاد در این ترکیب می‌شود. روغن سبوس برنج از 15- 20 درصد اسیدهای چرب اشباع شده و 80 تا 85 درصد اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل شده است، که از این جمله می‌توان 1-4 درصد اسید میریستیک، 12- 18 درصد اسید پالمیتیک، 1-3 درصد اسید استئاریک، 40- 45 درصد اسید لینولئیک، به مقدار 1 درصد اسید لینولنیک و 2 تا 4/0 درصد اسید پالمیتولئیک را نام برد. روغن سبوس برنج طلایی رنگ، است اما به سختی می‌تواند به رنگ سفید و روشن نیز گرایش پیدا کند، همچنین این روغن تحت تاثیر گرما تا حرارت 160 درجه نیز فاسد نمی‌شود. روغن سبوس برنج نه تنها رطوبت پوست و موی سر را حفظ می‌کند.بلکه به وسیله محتوی بالای ویتامین‌های B و E باعث تقویت موی سر نیز می‌گردد. این روغن پس از غیر فعال کردن لیپاز موجود در آن در تهیه صابون، شامپو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عصاره سبوس برنج با تشکیل یک لایه بر روی پوست بعد از شستشو، از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و به این وسیله از پوست محافظت می‌کند. روشن کردن و صاف کردن پوست از دیگر خواص این روغن است. برای ساخت کرم‌های پوستی جهت رفع خشکی پوست و ترک خوردگی سرآرنج، زانوها، پاشنه پا، دست‌ها و نقاط دیگر بدن، از عصاره طبیعی سبوس برنج استفاده می‌کنند. روغن سبوس برنج نه تنها با مرطوب نگه داشتن پوست باعث نرمی ‌آن می‌شود، بلکه با رطوبت‌دهی به پوست از ترک خوردن آن نیز جلوگیری می‌کند. همچنین با پاک کردن اکسیژن فعال از سطح پوست، از تشکیل پراکسید چربی که باعث چروک شدن و پیری زودرس پوست می‌شود جلوگیری می‌کند. اینوزیتول از دیگر ترکیبات موجود در این روغن است که رشد و بازسازی سلول‌های پوست را سرعت می‌بخشد. هوریزن اویل نیز از ترکیبات موجود در سبوس برنج است که با جذب اشعه ماوراء‌بنفش خورشید از پیری پوست جلوگیری می‌کند، این ترکیب از طریق افزایش ترشحات پوستی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و در حقیقت عمل لایه‌برداری را به صورت ملایم انجام می‌دهد. اسید فیتیک ترکیب دیگری است که در سبوس انواع غلات یافت می‌شود؛ اسید فیتیک موجود در سبوس برنج رشد سلول‌های پوست را تحریک کرده و باعث به هم پیوستگی و سلامت پوست می‌شود.

تغذیه مناسب برای کاهش ریزش مو
به خاطر داشته باشید که شایع‌ترین دلیل ریزش مو کمبود دریافت مواد غذایی است، و رژیم‌های غیر‌اصولی کاهش وزن و گیاهخواری منجر به ریزش مو می‌شوند. در ادامه به مواد غذایی می‌پردازیم که برای کاهش ریزش مو کمک کننده هستند:
پروتئین: ماده اصلی برای ساخت پوست، مو و ناخن، پروتئین و واحدهای سازنده آن یعنی اسید آمینه است؛ پروتئین در انواع گوشت، تخم مرغ و ماهی به وفور یافت می‌شود.
کلسیم و منیزیم: برای دریافت کلسیم و منیزیم کافی از شیر و لبنیات به مقدار کافی استفاده کنید و در صورتی که به لاکتوز حساسیت دارید و با خوردن شیر دچار دردهای شکمی ‌می‌شوید، از فرآورده‌های لبنی دیگر مانند ماست استفاده کنید.
بیوتین و ویتامین‌های گروه B: بیوتین و ویتامین‌های گروه B به ویژه ویتامین B6 در ترمیم پوست و پیشگیری از ریزش مو نقش بسیار مهمی‌ دارند. از منابع مناسب برای تامین این ویتامین‌ها می‌توان جگر، موز، دانه آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم، آلوی خشک، گوشت، غلات سبوس‌دار، مخمر و زرده تخم‌مرغ و بادام زمینی را نام برد.
آنتی اکسیدان‌ها: ویتامین E، ویتامین C، پیش‌ساز ویتامین A که در سیب‌زمینی شیرین، هویج، اسفناج، کدو حلوایی، زردآلو، کلم براکلی، گریپ فروت یافت می‌شوند، همچنین روی و سلنیوم همه آنتی اکسیدان‌هایی هستند که در درمان و پیشگیری ریزش مو تاثیر فراوانی دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها تاثیراتی که آلودگی هوا بر رشد و سلامت موها می‌گذارد را نیز تا حد زیادی خنثی می‌کنند.
اسیدهای چرب اُمگا-3 و اُمگا-6: از اسیدهای چرب اُمگا-3 مهم می‌توان آلفا- لینولنیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید(EPA) را نام برد که در ماهی‌های آب سرد مانند ماهی سالمون و ساردین، روغن سویا و کانولا، جوانه گندم، روغن گردو، روغن تخم کتان یا پنبه و روغن ماهی به فراوانی یافت می‌شوند. اسید چرب اُمگا-6 نیز، اسید لینولئیک است که در روغن‌های غیر اشباع گیاهی مانند روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می‌شود.

آذین کریم زاده – کارشناس ارشد تغذیه

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

 

برنج در رژیم غذایی مردم کشور از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در ردیف کالاهای استراتژیک جای گرفته و دومین ماده غذایی اکثر مردم کشور پس از گندم می باشد از این رو بحث فرآیند تبدیل شالی به برنج از اهمیت بسیاری برخوردار است. تفاوت بین سبوس برنج و شلتوک یا چلتوک برنج در عکس زیر به صورت مصور توضیح داده شده است . 

 

 

1r32ee132

در سیستم های متداول برنجکوبی  ، ابتدا شالی ( برنج کامل با پوسته ) خشک شده و سپس توسط دستگاه تمیز کن ، تمیز شده و پس از آن  پوسته بیرونی شالی که : چلتوک یا شلتوک و به انگلیسی   Husks / hulls  خوانده میشود ,  با استفاده از دستگاه پوست کنده میشود  .شلتوک یا چلتوک برنج در تمامی عطاری ها قابل تهیه است و بنا به دستور کتاب اعجاز خوارکیها از دکتر غیاث الدین جزایری میتوان ان را شست و جوشاند و سپس خنک کرد و با چاشنی ها نوشید و یا برای تهیه کته از این آب استفاده کرد تا از تمامی خواص مفید آن بهره مند شد . 

1dee2333

پوسته درونی شالی که پس از شلتوک یا چلتوک قرار دارد و لایه Bran  یا سبوس خوانده میشود ,  توسط دستگاه سفید کن از شلتوک جدا و در پایان به کمک دستگاه بوجار  (غربال)  برنج های خرد شده و نیم دانه از دانه های سالم جدا می گردد .   از civilica.com

1r32ee1323

شلتوک و یا سبوس برنج منبع بسیار خوبی از ویتامنین های گروه B محصوصاً B1 است.ویتامینهای گروه B یکی از ویتامینهای مهم و ضروری برای حفظ سلامت موها است.

1r32ee13230

شلتوک پوست برنج بیرونی شالی است و قبل از سفید شدن پوسته دیگری دارد که سبوس خوانده میشود . آنرا پودر کرده و میتوان با ماست و ..... مورد تغذیه قرار داد . در برخی موارد از آن برای تهیه شامپو و شوینده ها استفاده میکنند . 

جالب است بدانید که <ویتامین B1> یا تیامین برای آزاد کردن انرژی از چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها مورد نیاز است. این ویتامین:

  • برای رشد بچه ها و باروری در بزرگسالان ضروری است.
  • برای افراد عصبی، نگران و مضطرب بسیار مفید است.
  • توانایی مغز را زیاد می کند.
  • به سوء هاضمه کمک میکند.
  • برای عملکرد صحیح قلب بسیار مفید است.

علائم کمبود ویتامین B1 عبارتند از احساس خستگی . کم اشتهایی، یبوست، عصبی بودن، سوء هاضمه، سردرد، گیجی، کمبود وزن، ضربان قلب و زود رنجی. اگر کمبود B1 ادامه داشته باشد گرفتگی ماهیچه ساق پا، درد و سنگینی در ساق پا، گرمی پا، خواب رفتن و بی حس شدن سرانگشتان دست و پا احساس میشود.

1r32ee1

روغن سبوس برنج Rice Bran Oil

یکی از فراورده های مهم استخراجی از سبوس برنج ، روغن آن است که در بازارها با نام روغن سبوس برنج بفروش میرسد . سبوس برنج از فرآورده‌های جنبی کارخانجات برنجکوبی است که حدود 10% وزنی هر دانه شلتوک را شامل می‌شود و حاوی 25-15 درصد روغن است. این روغن به جهت اثرات دارویی مثبت از جمله کاهش کلسترول و چربی خون، غذای سلامتی، روغن قلب نامیده می‌شود. روغن سبوس برنج از مواد با درجه آلرژی زایی بسیار کم محسوب شده و در تغذیه کودکان مفید است. دوام روغن سبوس برنج زیاد است و به راحتی فاسد نمی‌شود . همچنین مسایل ایمنی روغن سبوس برنج بوسیله کمیته FDA/WHO اداره امور دارویی و غذایی سازمان بهداشت جهانی مورد بررسی قرار گرفته و ایمنی آن برای مصرف انسان بدون هیچگونه عوارض جنبی مورد تأیید قرار گرفته است.دراین مقاله به بررسی روش های استخراج لیپیدها از سبوس برنج ،انواع و ویژگی های روغن سبوس برنج می پردازیم.
 

1r32ee

روش های استخراج
لیپیدها به صورت اجسام کروی شکل یا قطرات چربی به قطر کم تر از 5/1 میکرومتر در لایه آلرون و کوچک تر از 7/0 میکرو متر در جنین دانه برنج حضور دارند. علاوه براین، رنگ دیواره یاخته ای آندوسپرم به دلیل وجود رنگ لیپیدهاست. بیش ترلیپیدهای آندوسپرم درون دانه ، به اجسام پروتئینی متصل بوده ولی دانه های نشاسته نیز با آن ها دارای پیوندند. 
لیپیدها عموما به دونوع: لیپیدهای غیر نشاسته ای که عمدتا در لایه آلرون و جنین به صورت اجسام کروی یا قطرات چربی وجود دارند و لیپیدهای نشاسته ای، طبقه بندی می شوند. علاوه براین، موریسون در سال 1981 اصطلاح لیپیدهای سطحی نشاسته را برای لیپیدهای غیر نشاسته ای که همراه با لیپیدهای نشاسته ای داخلی یا لیپیدهای داخلی دانه های نشاسته ای وجود دارند، به کاربرد.
حلّال های غیر قطبی نظیر دی اتیل اتر، اتر نفت و مخلوط کلروفرم – متانول به نسبت حجمی 1:2 لیپیدهای غیر نشاسته ای را به آسانی از دانه خشک استخراج می کنند. لیپیدهای غیر نشاسته ای باقی مانده را با آب اشباع از بوتانول به مدت زمان 35 دقیقه تا یک ساعت در 30 – 25 درجه سانتی گراد به مقدار بیش تری می توان استخراج کرد.پس از استخراج لیپیدهای غیر نشاسته ای می توان لیپیدهای نشاسته ای را نیز با آب اشباع از بوتانول استخراج کرد. اگرچه آب اشباع از بوتانول در استخراج لیپیدهای پروتئینی داخلی گندم به مدت 5 شبانه روز در 4 – 2 درجه سانتی گراد نتایج تحسین برانگیزی نشان داده است، اما برای استخراج تمامی لیپیدهای نشاسته ای داخلی برنج تحت چنین شرایطی به 105 × 5/2 ساعت زمان نیاز دارد. پس از دوبار استخراج لیپیدهای آرد برنج حل شده در پروناز با آب اشباع از بوتانول به مدت 12 ساعت در درجه حرارت معمولی می توان 85 – 83 در صد لیپیدهای برنج های واکسی و 86 – 50 درصد لیپیدهای برنج های غیرواکسی را جدا نمود.


درجه بندی روغن سبوس برنج
روغن سبوس برنج براساس استاندارد هندوستان به درجات مختلف شامل روغن تصفیه نشده ممتاز، روغن خام درجه 1 و روغن خام درجه 2 تقسیم می‌شود.
 

1r32ee13

موارد کاربرد انواع روغن سبوس برنج 
روغن سبوس برنج در انواع مختلف عرضه می‌شود:


الف- روغن خام: روغن خام در تولید انواع صابونها، اسیدهای چرب و مصارف صنعتی دیگر بکار می‌رود.
ب- روغن نیمه تصفیه شده: در تهیه انواع صابونها، اسیدهای چرب افزودنی خوراک دام بویژه اسبهای مسابقه‌ای و موارد صنعتی بکار می‌رود.
ج- روغن تصویه شده: برای روغنهای خوراکی، صنایع دارویی و بهداشتی مناسب است. روغن تصفیه شده شفاف، دارای رنگی روشن و بدون بو با ویسکوزیته کم با طعم کمی شیرین می‌باشد. تقاضای فزاینده‌ای برای روغن سبوس بعنوان روغن پخت و پز و سالاد و نیز ماده اولیه تولید مارگارین وجود دارد. از طرف دیگر کاربرد صنعتی آن برای تهیه اسیدهای چرب نظیر اسیدهای استئاریک و اسید اولئیک، گلیسیرین و صابونهاو مخصوصاً پودر صابون نیز مورد توجه می‌باشد.


ویژگی‌ها و خواص آن را می‌توان بشرح زیر برشمرد:
* روغن سبوس برای قلب مفید است، حاوی اوریزانول است که سبب کاهش کلسترول بد LDL و افزایش کلسترول خوب HDL و نیز کاهش تری گلیسیرید می‌شود.
*دارای نسبت ایده‌آل از اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع است.
* روغن سبوس برای پوست بسیار مفید بوده و حاوی اسکوالن است که سبب تقویت پوست شده و چروک افتادن را به تأخیر می‌اندازد.
* حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی محافظ پوست است.
* حاوی 4- هیدروکسی- 3- متوکسی سینامیک است که سبب ترشحات هورمونی شده که تجدید جوانی را بدنبال دارد.
* ,حاوی توکوفرول است که سبب توازن سیستم عصبی می‌شود.
* حاوی توکوترینول است که خواص ضد سرطان و ضد التهاب خون دارد.
*مقدار کالری حاصل از این روغن در مقایسه با سایر روغنهای خوراکی، در موقع طبخ، 15% کمتر است.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

روغن سبوس برنج محصولی شگفت انگیز است که از پوسته خارجی و قهوه ای رنگ برنج  که متفاوت از شلتوک است تهیه می شود. تنها 8%  از مقدار برنج آسیاب نشده را پوسته یا سبوس  تشکیل می دهد اما همین مقدار حاوی 20-15% روغن است.

روغن سبوس برنج,روغن سبوس برنج خواص,روغن سبوس برنج پوست,[categoriy]

 

خواص تغذیه ای روغن سبوس برنج 

•    ارزش تغذیه ای روغن سبوس برنج به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب ضروری است بالا می باشد.تحقیقات نشان داده است که مصرف این روغن در رژیم غذایی باعث کاهش چشمگیر کلسترول به ویژه کلسترول بد خون(LDL) و افزایش کلسترول خوب(HDL )می‌‌گردد بنابراین برای کسانی که از رژیم غذایی کم چربی پیروی می کنند، ایده آل است.
•    تندی اکسایشی ( طعم تندی که به علت اکسیداسیون روغن ایجاد می شود) معمول ترین نوع فساد روغن است که واکنش اسیدهای چرب غیر اشباع با اکسیژن موجب بروز آن می گردد.سبوس برنج از نظر پایداری اکسیداسیونی بسیار عالی است، این پایداری مربوط به وجود آنتی اکسیدان های مختلف طبیعی موجود در آن است. 
•    از جمله آنتی اکسیدان های موجود در روغن سبوس برنج می توان به ویتامین E و اوریزانول  اشاره کرد .وجود این آنتی اکسیدان ها برای طولانی مدت پایداری اکسیداسیون را در هر دو دمای بالا و پایین حفظ می کنند و باعث ماندگاری بالای غذاهای پخته شده با روغن سبوس برنج می شوند. همچنین وجود این آنتی‌ اکسیدان‌ها به کاهش کلسترول خون کمک بسزایی می‌کند. 
•    از‌آنجاییکه این روغن نقطه دود بالاتری نسبت به سایر روغن های گیاهی دارد (257-245 درجه سانتی‌گراد) استفاده از آن برای مصارف پخت و پز راحت است

اما نکته مهم دیگری که نباید فراموش شود این است که این روغن به دلیل مقدار نسبتا بالای اسید لینولنیک (یک نوع اسید چرب با چند پیوند دوگانه) نباید برای مدت زمان طولانی تحت حرارت بالا قرار بگیرد و یا در آشپزخانه و فروشگاه در مجاورت نور و حرارت باشد زیرا منجر به پدیده برگشت طعم  در روغن شده و بعضی از خواص ارزشمند خود را از دست می‌دهد.

کاربردهای روغن سبوس برنج 
 روغن تصفیه شده سبوس برنج با رنگ روشن و طعم مطلوب ، روغن مناسبی برای تولید سس مایونز و مارگارین سازی و مصرف در سالاد‌هاست و نیزتحت شرایط خاص روغن مطلوبی برای سرخ کردن محسوب می شود. 
همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان های طبیعی در این روغن که تغذیه کننده پوست ، ضد پیری ، ضد چروک هستند  می‌توان از آن در تهیه و تولید ضد آفتاب ها و لوازم آرایشی استفاده‌های فراوانی کرد                                                                          

رئیس این تحقیق می‌گوید: ویتامینE موجود در سبوس برنج، میزان کل کلسترول را تا 42 درصد و میزان کلسترول بد خون را تا 62 درصد در موش‌های صحرایی کاهش می‌دهد.

به نظر می‌رسد خواص آنتی ‌اکسیدان عصاره‌ی سبوس برنج که سرشار از ویتامین E یا A است از تمام ترکیبات ویتامین E که تا کنون آزمایش شده است، بیشتر باشد. موثرترین مقدار ویتامین E برای شخص با وزن نسبی 77 کیلوگرم، 560 واحد روزانه است؛ در حالی که مقدار روزانه‌ی تجویزی این واکسن تاکنون 400 واحد بوده است.
ویرایش و تلخیص:آکاایران

خواص تغذیه ای روغن سبوس برنج 
•    ارزش تغذیه ای روغن سبوس برنج به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب ضروری است بالا می باشد.تحقیقات نشان داده است که مصرف این روغن در رژیم غذایی باعث کاهش چشمگیر کلسترول به ویژه کلسترول بد خون(LDL) و افزایش کلسترول خوب(HDL )می‌‌گردد بنابراین برای کسانی که از رژیم غذایی کم چربی پیروی می کنند، ایده آل است.
•    تندی اکسایشی ( طعم تندی که به علت اکسیداسیون روغن ایجاد می شود) معمول ترین نوع فساد روغن است که واکنش اسیدهای چرب غیر اشباع با اکسیژن موجب بروز آن می گردد.سبوس برنج از نظر پایداری اکسیداسیونی بسیار عالی است، این پایداری مربوط به وجود آنتی اکسیدان های مختلف طبیعی موجود در آن است. 
•    از جمله آنتی اکسیدان های موجود در روغن سبوس برنج می توان به ویتامین E و اوریزانول  اشاره کرد .وجود این آنتی اکسیدان ها برای طولانی مدت پایداری اکسیداسیون را در هر دو دمای بالا و پایین حفظ می کنند و باعث ماندگاری بالای غذاهای پخته شده با روغن سبوس برنج می شوند. همچنین وجود این آنتی‌ اکسیدان‌ها به کاهش کلسترول خون کمک بسزایی می‌کند. 
•    از‌آنجاییکه این روغن نقطه دود بالاتری نسبت به سایر روغن های گیاهی دارد (257-245 درجه سانتی‌گراد) استفاده از آن برای مصارف پخت و پز راحت است

اما نکته مهم دیگری که نباید فراموش شود این است که این روغن به دلیل مقدار نسبتا بالای اسید لینولنیک (یک نوع اسید چرب با چند پیوند دوگانه) نباید برای مدت زمان طولانی تحت حرارت بالا قرار بگیرد و یا در آشپزخانه و فروشگاه در مجاورت نور و حرارت باشد زیرا منجر به پدیده برگشت طعم  در روغن شده و بعضی از خواص ارزشمند خود را از دست می‌دهد.

کاربردهای روغن سبوس برنج 
 روغن تصفیه شده سبوس برنج با رنگ روشن و طعم مطلوب ، روغن مناسبی برای تولید سس مایونز و مارگارین سازی و مصرف در سالاد‌هاست و نیزتحت شرایط خاص روغن مطلوبی برای سرخ کردن محسوب می شود. 
همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان های طبیعی در این روغن که تغذیه کننده پوست ، ضد پیری ، ضد چروک هستند  می‌توان از آن در تهیه و تولید ضد آفتاب ها و لوازم آرایشی استفاده‌های فراوانی کرد                                                                          

رئیس این تحقیق می‌گوید: ویتامینE موجود در سبوس برنج، میزان کل کلسترول را تا 42 درصد و میزان کلسترول بد خون را تا 62 درصد در موش‌های صحرایی کاهش می‌دهد.

به نظر می‌رسد خواص آنتی ‌اکسیدان عصاره‌ی سبوس برنج که سرشار از ویتامین E یا A است از تمام ترکیبات ویتامین E که تا کنون آزمایش شده است، بیشتر باشد. موثرترین مقدار ویتامین E برای شخص با وزن نسبی 77 کیلوگرم، 560 واحد روزانه است؛ در حالی که مقدار روزانه‌ی تجویزی این واکسن تاکنون 400 واحد بوده است.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

روغن هسته انگور چنان که از نامش بر می‌آید از روغنی‌است که از هسته? انگور به دست می‌آید. این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزاناسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می‌رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است .

خواص درمانی و پزشکی

اسید لینولنیک برای تولید هورمون هایی مثل پروستاگلاندین ضروری و در پیشگیری از لخته شدن خون در رگها و تورم شریان‌ها موثر است.

روغن هسته انگور به طور طبیعی فاقد کلسترول است به همین دلیل این روغن با پایین آوردن مصرف چربی اشباع شده خطر بیماریهای قلبی و دیگر مشکلات گردش خون را کاهش می‌دهد.

استفاده از روغن هسته انگور چه به عنوان چاشنی و چه در پخت‌وپز روش قابل توجهی برای کاهش چربی‌های اشباع شده در برنامه‌های غذایی است.

این روغن در حالی که خاصیت ازدیاد میزان کلسترول مفید یا اچ دی ال را دارد میزان کلسترول مضر یا ال دی ال و تری گلیسیرید (نمک‌های آلی حاصل از ترکیب گلیسیرین و اسیدهای چرب ) را کاهش می‌دهد.

خصوصیات روغن هسته انگور سبب می‌شود تا به میزان زیادی از عوارض قلبی و بخصوص از تصلب شرایین پیش گیری شود.

روغن هسته انگور به سبب خاصیت نرم کنندگی و نیز تطابق با لوسیونها و کرمهای آرایشی به مقدار زیادی در تولید لوازم آرایش کاربرد دارد.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >