سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز پخش تری پی استار توزیع کننده محصولات بکر

درباره خواص روغن کنجد

 

روغن کنجد در بین روغن های خوراکی به ملکه روغن ها مشهور است. این روغن تاثیر چشمگیری در پیشگیری از بیماریهای مفصلی و ارتروز داشته و هم چنین موجب تعدیل و تنظیم وزن و جلوگیری از پارکینسون و اب مروارید میشود. روغن کنجد حاوی انتی اکسیدان های طبیعی است که باعث از بین رفتن سرطان های خفته در بدن شده و موجب جلوگیری از سرطان های دستگاه گوارش، پروستات (دومین سرطان شایع مردان) و سینه (د.مین سرطان شایع در زنان) میشود. هم چنین این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین e موجب شفافیت و لطافت پوست میگردد.


روغن کنجد به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت دود نمیکند، کف نمیکند، تغییر رنگ نمیدهد و بوی نامطبوع در آشپزخانه تولیدنمیکند. به همین دلیل جهت سرخ کردن بسیار مناسب است. در عین حال موجب خوش طعم شدن مواد غذایی شده و برای تهیه و مصرف سالاد توصیه میگردد.



همچنین این روغن یکبار مصرف نمیباشد و میتوانید بدون اینکه نگران سرطان و یا بیماری دیگری باشید چندین بار برای سرخ کردن غذا از آن استفاده کرده و از طعم خوش آن لذت ببرید.

خواص :

  • کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون و افزایش جذب کلسترول خوب
  • کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشار خون بالا
  • جلوگیری از سرطان های سینه، پروستات و سرطان های دستگاه گوارش
  • جلوگیری از تصلب شرایین و بسته شدن عروق
  • جلوگیری از بروز سکته قلبی
  • حاوی اسید اولئیک به میزان 38%
  • جلوگیری از بروز اب مروارید
  • شفافیت و لطافت پوست به دلیل غنی بودن از ویتامین E
  • مناسب برای سرخ کردن به دلیل مقاومت بالای حرارتی
  • نقطه دود 226 درجه سانتیگراد
  • کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون
  • جلوگیری از بیماری های مفصلی و ارتروز
  • به تاخیر انداختن عوارض سالخوردگی
  • متعادل نکه داشتن وزن


خداحافظ کلسترول

روغن کنجد عاری از هر گونه کلسترول بد (LDL) است و مانع سنتز این کلسترول در بدن تا میزان 50% میشود و هم چنین روغن کنجد موجب جذب کلسترول خوب (HDL) به میزان 85% در بدن میگردد که از بسته شدن عروق و شریان های منتهی به قلب جلوگیری میکند. مصرف روغن کنجد برای کسانی که از ناراحتی فشار خون بالا رنج میبرند بسیار توصیه میشود.

دانه کنجد

کنجد به عنوان یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده توسط انسان است. ابتدایی ترین آثار ثبت شده مربوط به تمدن بابلی ها و آشوری ها در بیش از 4000 سال پیش میباشد.

گیاه کنجد گیاهی یک ساله با ارتفاع حدود یک متر است که قسمت انتهایی ان پوشیده از کرک است. برگ های ان بیضی شکل و باریک و نوک تیز است . گل های آن اغلب به رنگ سفید یا قرمز و به صورت تک تک در کنار برگ های قسمت انتهایی ساقه ظاهر می شوند.

میوه این گیاه به صورت کپسول و محتوی دانه های کوچک و مسطح و بیضوی است که دانه کنجد نامیده میشود و قسمت مورد استفاده این گیاه است.

روغن کنجد در یک نگاه:

دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است.

روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته میشود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است.

در آسیای شرقی روغن کنجد توسط عملیات پرس روی دانه بو داده شده بدست مآید و بدون تصفیه و با طعم و مزه طبیعی استفاده میشود. در غرب روغن کنجد توسط پرس های مکانیکی چند مرحله ای استحصال و به صورت روغن بکر یا تصفیه شده استفاده میشود

استرول ها (Sterols)

روغن کنجد در مقایسه با سایر روغن های گیاهی، مواد غیر قابل صابونی (حدود 2%) بیشتری دارد. مواد غیرقابل صابونی شامل استرول ها، تری ترپن ها و تری ترپن الکل ها، توکوفرول ها و لیگنان های کنجد میباشد.

روغن کنجد یکی از منابع غنی استرول های گیاهی (فیتواسترول) میباشد.


بتا سیتوسترول بیشترین میزان استرول روغن کنجد را شامل میشود و پس از آن کمپسترول، دلتا 5، اوناسترول و استیگما استرول میباشند.

فیتواسترول ها و کلسترول ساختارهای مشابهی دارند؛ فیتواسترول ها یا استرول های گیاهی رقیب کلسترول در جذب هستند. بنابراین مصرف فیتواسترول موجب کاهش کلسترول خون و در نتیجه جلوگیری سبب جلوگیری از حملات قلبی و عروقی میشود.

فیتواسترول ها و بطور خاص بتا سیتوسترول، از رشد سلولهای سرطان کولون، سرطان پروستات و سرطان سینه جلوگیری میکنند.

توکوفرول ها (Tocopherols)

شهرت روغن کنجد به خاطر مقاومت در برابر اکسید شدن آن است. یکی از دلایل این مقاومت بیش از حد بخاطر وجود توکوفرول در این روغن است و میزان آن در روغن کنجد 1200 میلی گرم بر کیلوگرم است.

گاما توکوفرول بیشترین میزان موجود در روغن کنجد را شامل میشود و پس از ان دلتا و الفا هستند که حدود 5% توکوفرول موجود در روغن را شامل میشوند. در بین اقسام مختلف ایزومرهای توکوفرول، گاما توکوفرول قویترین انتی اکسیدان موجود در روغن ها میباشد.

این خاصیت انتی اکسیدانی، ماندگاری این روغن را در برابر حرارت در مقایسه باروغن های دیگر بسیار افزایش داده است. مقاومت اکسیداتیو روغن کنجد در برابر حرارت 110 درجه سانتیگراد 17.5 ساعت میباشدکه این روغن را در دسته روغن های با مقاومت بالا قرار میدهد. همچنین نقطه دود این روغن 226 درجه سانتیگراد میباشد.

شایان ذکر است مقاومت حرارتی روغن های مخصوص سرخ کردنی در همین دما حداکثر 14 ساعت میباشد. لذا از این روغن میتوان در مصارف سرخ کردنی عمیق با طیب خاطر استفاده نمود.

خواص تغذیه ای

معجزه آنتی اکسیدان های طبیعی

روغن کنجد باعث کاهش LDL (کلسترول بد) و افزایش HDL  (کلسترول خوب) در خون شده و به علت وجود مقدار زیاد سسمین (انتی اکسیدان طبیعی دانه کنجد) موجب سنتز کلسترول در بدن میشود.

 

یکی از آنتی اکسیدان های موجود در روغن کنجد ویتامین E است. از آنجا که این ویتامین قابل حل در چربی است، از سلول های مناطق پرچربی بدن در مقابل حملات رادیکال های آزاد به سلول ها اسیب میرسانند و در نهایت باعث بروز عوارضی از قبیل ناراحتی های قلبی و سرطان میشوند.

وظیفه دیگر ویتالمین E جلوگیری از اکسید شدن کلسترول یا رسئب ان در عروق خونی و در نتیجه محافظت از قلب است. علاوه بر این، این ویتامین در حفظ گلبول های قرمز و ترمیم و تجدید بافت ها نقش دارد و در بهبود زخم ها، دردهای ماهیچه ای و بیماری های مفصلی موثر است.

تحقیقات نشان داده است کهویتامین E در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماریهای از جمله: آلزایمر، آسم، بیماری عروق خونی قلب، کلسترول بالای خون و ضعف دستگاه ایمنی تاثیرات فراوانی دارد.

اسیدهای چرب جادویی

ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.

خواص روغن کنجد برای پوست:

مصرف موضعی این روغن پوست را نرم و لطیف می کند.

خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد.

غرغره کردن آن، باکتری ها را ازجمله باکتری های سرماخوردگی از بین می برد.

محافظ طبیعی در برابر اشعه فرابنفش به حساب می آید.

مانع شوره سر می شود.
 
پوست را در برابر کلر موجود در آب استخر محافظت می کند.

ماساژ با روغن کنجد انعطاف پذیری مفصل ها را زیاد می کند.
 
بریدگی ها و جراحت های سطحی را درمان می کند.
 
پوست صورت را به خصوص اطراف بینی سفت می کند و مانع بزرگ شدن منفذهای پوستی صورت می شود.

از بروز آکنه جلوگیری می کند.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

کنجد یکی از مقوی‌ترین دانه‌های طبیعی است که خواص بسیار زیاد آن در روغن این دانه هم وجود دارد. این روغن، هم در پخت و پز به کارتان می‌آید، و هم در تهیه‌ی مواد آرایشی و بهداشتی خانگی. این روغن بیشترین تاثیر را بر روی پوست و مو دارد و برای همین می‌توان به آن لقب روغن زیبایی داد.

روغن کنجد، روغن زیبایی

این روغن به معنای واقعی همه‌کاره است و می‌توانید یک بطری از آن را با چند محصول شیمیایی ضدآفتاب، مرطوب‌کننده، لایه‌بردار، جوان‌کننده‌ی پوست، ترمیم‌کننده و پاک‌کننده جایگزین کنید.

پوست نرم و مرطوب

روغن کنجد با مواد مغذی، اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی مثل ویتامین E می‌تواند نقش یک کرم عالی مرطوب‌کننده و نرم‌کننده را برای هر نوع پوستی بازی کند. روغن کنجد در درجه‌های مختلف تصفیه، در بازار وجود دارد و اگر بخواهید این روغن را به صورت خالص استفاده کنید، بد نیست با چند قطره گلاب یا اسانس مورد علاقه‌تان آن را معطر کنید.

چند قطره از این روغن می‌تواند حین حمام یا بعد از آن کل پوست بدن را نرم و مرطوب کند و همچنین این روغن به دلیل خاصیت ترمیم‌کنندگی، بهترین درمان برای رفع چروک و ترک زانو، آرنج و پاشنه‌ی پاست. استفاده‌ی روزانه از روغن کنجد، پوست خشک این قسمت‌ها را نرم و ترمیم کرده و دیگر نیازی به درمان دارویی نخواهد بود.

ضدآفتاب

در میان مواد طبیعی، گیاهان اندکی وجود دارند که بتوانند مانع تاثیر اشعه‌ی مضر آفتاب بر پوست شوند. در این میان روغن کنجد این خاصیت شگفت‌آور را دارد و می‌تواند کار یک کرم ضدآفتاب موثر را انجام دهد!

ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن کنجد نمی‌گذارند آفتاب، رد خود را با لک و چروک‌ها روی پوست صورت‌ و بدن‌تان حک کند. همین ویژگی این روغن را تبدیل به روغن جوانی پوست کرده است. مصرف مداوم روغن کنجد به جای کرم‌ دست و صورت، مصداق یک تیر و دو نشان است، چون همزمان با نرمی پوست، مانع پیری زودرس آن نیز می‌گردد.

لایه‌بردار

پوست بدن به طور مداوم در معرض آلودگی‌ها و سموم محیط است. روغن کنجد مثل بسیاری از روغن‌های گیاهی دیگر، خاصیت سم‌زدایی دارد و می‌تواند سموم روی پوست را در خود حل کرده و پوست را به صورت عمیق تمیز کند. با ترکیب مقداری روغن کنجد و شکر و یک ربع زمان برای ماساژ، می‌توانید پوست صورت و بدن‌تان را از شر عمیق‌ترین آلودگی‌ها رها کنید.

ترمیم آسیب‌ها

روغن کنجد به سرعت از طریق پوست جذب شده و همه‌ی خواص خود را به بدن و پوست و مو می‌رساند. مواد مغذی موجود در این روغن را با روغن‌های گیاهی دیگری مثل زیتون و آفتابگردان چند برابر کرده و به پوست خود، خصوصا در بخش‌های آسیب‌دیده بمالید. این روغن با تسهیل گردش خون در پوست، پاک‌سازی سلول‌های مرده و تقویت پوست جدید، آسیب‌های مختلف پوستی را از بین می‌برد.

جالب است بدانید که این روغن یک ضدباکتری طبیعی است. برای همین پوست ملتهب از عفونت‌های قارچی یا باکتریایی هم از تصمیم شما برای استفاده‌ی منظم از روغن کنجد استقبال می‌کنند.

اگرچه محصولات خالص گیاهی ریسک مصرف بسیار کمتری در مقایسه با محصولات شیمایی دارند، با این حال قبل از استفاده از این روغن برای هر کاربردی، مقدار کمی از آن را روی دست بمالید و اگر حساسیتی به آن نداشتید، این روغن را وارد چرخه‌ی محصولات بهداشتی و زیبایی روزانه‌تان کنید.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری

روغن کنجد، معجون پوست  

روغن کنجد در رفع لکه های پوستی، سلامت  و زیبایی لب سودمند است. ماساژ با روغن کنجد طراوات و شادابی پوست را افزایش می دهد. نوع خالص روغن کنجد در تهیه فرآورده های آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوان دارد. کنجد پوست را در برابر کلر موجود در آب استخر محافظت می کند.

 

نکته :

روغن کنجد برای رفع لکه های روی صورت مهم است.

طبیعی ترین راه محافظت پوست از نور خورشید استفاده از مخلوطی از روغن های کنجد، زیتون، بادام و نارگیل است. ماسک روغن کنجد برای تقویت موهای خشک سودمند است. روغن کنجد را به موهای خود بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. این کار موهایتان را تقویت می کند به عنوان ضد التهاب و ضد درد پوستی نیز می تواند جایگزین روغن زیتون شود. می توان گفت که خاصیت جذبی  نور فرابنفش خورشید توسط کنجد بیشترین حد را نسبت به روغن های دیگر دارد. روغن کنجد در شادابی پوست و جلوگیری از چین و چروک زودرس پوست مفید است. روغن کنجد برای رفع لکه های روی صورت مهم است. برای درمان ترک پوست که بر اثر سرما ایجاد شده است، از روغن کنجد کمک بگیرید عفونت قارچی را با روغن کنجد برطرف کنید.

 

نکته :

روغن کنجد و روغن بادام پوست را نرم و لطیف می کند.

روغن کنجد و روغن بادام پوست کودک را نرم و لطیف می کند. اگر پوست خشکی دارید کمی بیشتر روغن کتان، روغن کنجد و روغن زیتون مصرف کنید.

 

 

 

منبع: کتاب رازهای زیبایی و شادابی پوست  ، نوشته وحید عرفانی ، تهران نشر فرهنگ اندیشمندان

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com

 


ارسال شده در توسط آقای نوری

خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد موجب تامین 14 درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف کنجد ناخن‌هایشان محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است دیده نمی‌‌شود.

به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن‌ها آسان می‌کند. شاید بدانید که کمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد آکنه را کمتر می‌کند و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده کرد. حتما می‌دانید که کنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان پوست به عنوان یک جز اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست کاملا یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد و جالب است بدانید که وجود همین چربی‌هاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت شود (کنجد به همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری می‌کند و موجب راحتی افرادی می‌شود که سال‌هاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می‌هراسند. امروزه از روغن کنجد خصوصا کنجد سیاه در تهیه انواع فراوده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصا محصولاتی که برای رفع انواع خشکی‌ها تجویز می‌شوند استفاده می‌شود. معمولا در ترکیب انواع کرم‌ها و ماسک‌ها و شامپو‌های ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود.

با ماسکی که با روغن کنجد تهیه می‌شود و برای تقویت موهای خشک و آسیب‌پذیر توصیه می‌شود آشنا می‌کنیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم که شما می‌توانید از این ماسک بسته به موهایتان هفته‌ای 1تا2 بار بعد از شستشوی آنها در حمام استفاده کنید. مواردی که در تهیه این ماسک استفاده می‌شوندشامل:

روغن کنجد2 قاشق غذاخوری

زرده تخم‌مرغ1 عدد

شیر2 قاشق مربا خوری

آرد جوانه گندم2 قاشق غذا خوری

ابتدا مواد را کاملا مخلوط کرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسک را بر تمام مو خصوصا پوست سر قرار داده و کاملا با دو دست ماساژ دهید. هر قدر ماساژ بیشتر باشد مواد آسان‌تر نفوذ می‌کنند. سپس با گذشت 10 دقیقه آنها را با آب ولرم آبکشی نمایید. در ضمن اگر می‌خواهید مقدار زیادی از کنجد خام را به مدتی بیش از یک سال نگهداری کنید باید آن‌را در داخل ظرف شیشه‌ای خشک و درب‌دار و دور از هر گونه رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ذخیره نمایید. همیشه به خاطر داشته باشید که در تکرار هر توصیه و عادتی زیاده‌روی نکنید حتی اگر این توصیه از سوی متخصصین مهم تلقی شود.

 

دانه های ریز، پهن و بیضی شکل کنجد، طعم مطبوع و خوشایندی به بیشتر غذاهای آسیایی می بخشد و از اجزای اصلی تاهینی(Tahini) و شیرینی خوشمزه ی خاورمیانه یعنی حلوا(Halva) می باشد. تاهینی، خمیری تهیه شده از دانه های آسیاب شده ی کنجد است.

کنجد در طول سال قابل دسترسی است و بسته به انواع آن در رنگ های مختلف به ویژه سفید، زرد، سیاه و قرمز یافت می شود.

کنجد از قدیمی ترین چاشنی های شناخته شده ای است که قدمت آن به 1600 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. روغن کنجد به سختی تند می شود. نام علمی کنجد"Sesamun indicum" است.

کنجد منبع غذایی بسیار با ارزشی است. علاوه بر این که منبع خیلی خوبی از منگنز و مس است. از نظر کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، ویتامین B1 ، روی و فیبرهای غذایی نیز منبع ارزشمندی به شمار می رود.

 

 

فیبرهای غذایی موجود در کنجد اثرات بسیار مفیدی دارند که شامل موارد زیر است:


- کاهش کلسترول خون در انسان

- حفاظت سلول های کبدی در مقابل آسیب های اکسیداتیو

- پیشگیری از فشارخون بالا در تحقیقاتی که بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده است.

- افزایش ذخیره ی ویتامین E در حیوانات

 

 

املاح معدنی مفید موجود در کنجد

 

کنجد منبع بسیار خوبی از مس، کلسیم، منیزیم و روی است. تنها یک چهارم لیوان از آن، قابلیت تامین 4/70 درصد مس، 6/31 درصد منیزیم و 1/35 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه را دارد.

شیرینی کنجدی

 

مس: کاهش دردهای آرتریت روماتوئید

 

مس به دلیل حضور در بسیاری از سیستم های آنزیمی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ، نقش مهمی در کاهش درد و رفع التهاب در بیماری های آرتریت روماتوئید دارد.

علاوه بر آن در فعالیت نوعی آنزیم موثر است که برای اتصال کلاژن و الاستین مورد نیاز است. کلاژن و الاستین در ساختار، قدرت و قابلیت ارتجاع رگ های خونی، استخوان ها و مفاصل مهم هستند.

 

منیزیم: سلامت عروق خونی و دستگاه تنفسی

 

همچنان که ذکر شد کنجد منبع خوبی از منیزیم است. اثرات مفید منیزیم به شرح زیر است:

 

- کاهش اسپاسم راه های هوایی در بیماری آسم

- کاهش فشار خون بالا (فشار خون بالا از عوامل موثر حمله های قلبی ، سکته ها و بیماری های قلبی در افراد دیابتی است.)

 

- پیشگیری از اسپاسم نوعی عروق خونی که در پیدایش حملات میگرن نقش دارند.

 

- ایجاد خواب طبیعی در زنانی که از عوارض یائسگی رنج می برند.

 

کلسیم: پیشگیری از سرطان روده، پوکی استخوان و میگرن

 

کلسیم از املاح معدنی مهم موجود در کنجد است. در مطالعاتی که اخیراً انجام شده است نقش موثر کلسیم در موارد زیر به اثبات رسیده است:

 

- حفاظت از سلول های روده در مقابل مواد شیمیایی سرطان زا

 

- پیشگیری از کاهش توده ی استخوانی که در یائسگی یا بیماری های خاصی مانند آرتریت روماتوئید مشاهده می شود.

 

- پیشگیری از سردردهای میگرنی

 

روی: حفظ سلامت استخوان ها

 

به دلیل تاثیر روی در چگالی املاح معدنی استخوان، به مردان سالمند توصیه می شود غذاهای غنی از "روی" را به طور مرتب در برنامه های غذایی خود بگنجانند.

نان کنجدی

 

گرچه تصور بر این است که پوکی استخوان اغلب گریبان گیر زنان سالمند می شود، اما حقیقت این است که مردان سالمند نیز در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

 

تقریبا 30 درصد شکستگی های استخوان لگن در مردان اتفاق می افتد و از هر 8 مرد بالای 50 سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند.

 

در مطالعه ای که بر روی 396 مرد در گسترده ی سنی 45 تا 99 سال انجام شد، مشخص شد که بین دریافت کم روی و کمبود املاح معدنی در بدن، با بروز پوکی استخوان در ناحیه ی لگن و ستون فقرات ارتباط واضحی وجود دارد.

 

فیتواسترول ها: کاهش کلسترول خون

 

فیتواسترول های ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند. با دریافت میزان مناسبی از فیتواسترول ها، میزان کلسترول خون کاهش می یابد، پاسخ ایمنی تقویت می شود و خطر بروز سرطان های خاص کاهش می یابد.

امروزه به دلیل خواص مهم فیتواسترول ها، اقدام به استخراج آن ها از دانه های سویا، ذرت و گیاهان دیگر می کنند و به عنوان افزودنی در تهیه غذاهای فرآوری شده به کار می برند.

در گزارش هایی که در مورد میزان فیتواسترول گیاهان ارائه شده است، معلوم می شود که کنجد، از غنی ترین مواد غذایی از نظر فیتواسترول هاست. در هر 100 گرم از کنجد 400 تا 413 میلی گرم فیتواسترول وجود دارد.

میزان فیتواسترول در پسته و دانه های آفتابگردان از 270 تا 289 میلی گرم متغیر است و میزان آن در تخمه های کدو تنبل عبارت است از 265 میلی گرم در هر 100 گرم.

 

 

نتیجه گیری

 

به منظور برخورداری از ارزش های غذایی نهفته در کنجد، لازم است از این ماده ی غذایی به عنوان جزئی مهم از چاشنی ها و طعم دهنده ها در برنامه ی غذایی خود استفاده کنید.

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com

 


ارسال شده در توسط آقای نوری

Oil Pulling to Naturally Whiten Teeth, Reduce Inflammation and Detoxify the Body

 

Lately the ancient Ayurvedic practice of Oil Pulling has started to circulate by word of mouth again. People are buzzing about this magical practice that whitens teeth naturally and provides a host of benefits that one would never imagine go hand in hand with simply swishing some oil around in your mouth for 20 minutes. Dr. Karach was a Ukrainian physician who spoke about pulling oil as a “remarkable treatment” at a conference of the All Ukranische-Union of the Oncologists (specialists for tumor diseases) and Bacteriologists, a part of the Academy of Sciences of UDSSR.

Dr. Karach explained that his method could heal a disease at the root, and also act as a preventative. His belief was also backed by experience; he healed himself of a chronic blood disease that had troubled him for 15 years. He even reported to have cured his acute arthrosis by oil pulling in just 3 days’ time. His belief was that humans were only living to half of their life capacity because of unnecessary disease, and that man should live easily to 140-150 years old. 

I have been oil pulling with off the shelf sunflower oil for about 2 weeks now and the dentist just told me I don’t need to have my root canal right now and we are “keeping an eye on it” moving forward. Not to mention he was like “How the hell did your teeth get so white since I saw you last?” – Seth Larrabee

How does oil pulling work?

While you’re swishing, move your chin up and down as if you’re chewing. This draws out a lot of saliva and activates digestion. Through this action, poisons are drawn from the blood through the mucous membranes in the mouth. Never swallow the oil, it’s toxic. If you were to accidentally swallow it though, there would be no reason to freak out. Your body can certainly handle fighting off the toxins naturally if you’re in good health.

Toxins that pass through the salivary ducts  into the saliva and oil mixture in your mouth will cause the oil to become thicker and white half way through your oil pulling session. Essentially, oil pulling draws out the disease and harmful elements from the body and eliminates them through the mouth. If you’re the type of person who likes to go deep and read all of the science behind these things Oilpulling.com has a wealth of information for you to go through. I’ve read almost every page on their site many times over!

What is oil pulling used for?

  • Fixing  loose teeth
  • Bleeding gums
  • Tooth pain
  • Better Breath
  • Teeth whitening (free from bleach and abrasive chemicals that break down enamel and cause teeth to chip or break.)
  • Bronchitis
  • Migraine Head Ache Relief
  • Insomnia
  • Thrombosis
  • Eczema, Acne & other skin conditions
  • Ulcers and diseases of stomach and intestines, heart, blood, kidney, liver, lungs and women’s diseases.
  • Diseases of nerves, paralysis, and encephalitis
  • Increasing the metabolism
  • Detoxifying the body
  • Healing Inflammation
  • Healing Arthritis Pain
  • Reducing Sinus Congestion

common oils for oil pulling

What Oils Can I use?

Sunflower and Sesame oil are said to be of the same effectiveness. You can also use coconut oil (that’s what we’ve been doing) but it’s said to be less effective. Coconut oil is quite a popular choice among the health community though, because it’s also very antibacterial which is great for the mouth. You can easily grab a big bottle of Sunflower oil to use instead which ends up being lighter on the budget as well.

How do I do it?

Step 1. Take 1 tbsp. of sunflower or sesame oil in the mouth on an empty stomach in the morning. The reason for the empty stomach is simply because on a full stomach the toxins in your mouth could cause a bit of nausea. I’ve never experienced nausea from oil pulling but just be mindful that it’s a possibility.

Step 2. Set a timer on your ipod or iphone if you have one to 20 minutes and gently swish the oil around in your mouth. Your mouth shouldn’t get tired; if it does you’re swishing too vigorously.

Step 3. After 20 minutes, spit and rinse your mouth out with a sole or water with Himalayan salt. Brush with natural toothpaste like Auromere and floss your teeth afterwards.

Tip:  You’ll want to use 2 toothbrushes. One for oil pulling and one for regular use, because the toothbrush you use for oil pulling may accumulate some bacteria and toxins. Always run the toothbrush under hot water for at least 10 seconds after use and let sit out to dry for the next day. Keep your oil pulling toothbrush right next to the oil so you don’t mix them up.

 

 

 

Pink Himalayan Rock Salt SolePink Himalayan Rock Salt Sole

 

 

How Often Can I do Oil Pulling?

You can do oil pulling 1 to 3 times per day. Dr. Karach recommended that each patient gauge their own oil pulling schedule based on their individual healing requirements and experience with the process. He also mentions that some people may experience worsened symptoms before they get better, and this is a sign of healing. For example – an increase in temperature is an indication the body is healing itself.

He recommends not giving up on a regimen before you have healed. Try oil pulling for 30 days and see how you feel. Caleb and I have been oil pulling for months and right away we noticed we could taste our food better, and my skin seemed to clear up overnight. Tooth sensitivity was greatly reduced as well.

 

Resources:

 http://oilpulling.com/oilpullingscience.htm

http://www.earthclinic.com/Remedies/oil_pulling.html

http://academicjournals.org/AJMR/PDF/Pdf2008/Mar/Anand%20et%20al.pdf

http://www.naturalnews.com/028266_oil_pulling_detoxification.html

http://www.folkremediesforyou.com/oil-pulling/

 

مرکز پخش تری پی استار

شماره تماس :

021-46086882

09107797182

وب سایت: www.3pstar.com

پست الکترونیکی : sales@3pstar.com


ارسال شده در توسط آقای نوری
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >